Do Česka i přes pandemii přicházejí nové maloobchodní značky. Bontonland naopak končí

I přes letošní krizi spojenou s onemocněním covid-19 vstupují na český retailový trh ve druhém a třetím čtvrtletí noví hráči – a to včetně značek ze segmentu luxusního zboží. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb. Zároveň tuzemský trh také někteří aktéři opouštějí, například Bontonland, jeden z největších prodejců audio a video nosičů.
Tuzemský trh opouští Bontonland, jeden z největších prodejců audio a video nosičů. Foto: Bontonland

Mezi novými značkami jsou zástupci různých segmentů: Od sportovního oblečení i luxusní módy (ASSOS, Kinoko, Rebel Queen, Saint Laurent) přes nábytek a vybavení do domácnosti (Bonami), gastronomii (Pizza Domino’s) až po obchody se širokým spektrem diskontního spotřebního zboží (TEDi, Action).

„Značky aktuálně vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu on-line nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 % respondentů-maloobchodníků,“ říká Milan Mašša ze společnosti CBRE.

V tuzemském retailovém trhu vidí potenciál i prestižní luxusní značky jako Yves Saint Laurent (YSL), patřící do skupiny Kering Group. „Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za YSL a udržet si tak toto lukrativní místo,“ dodává konzultant CBRE Tomáš Krejcar s tím, že Saint Laurent není výjimkou.

Do Česka se podle něj chystají i další značky obdobného formátu, které čekají na vhodný prostor: Jedna z nich už své místo našla v Pařížské ulici a bude otevírat začátkem příštího roku.

Mezi maloobchodními značkami, které český trh opouštějí, jsou zástupci z oblasti módy (Camaieu, Forever 21) ale i módních doplňků (obchody se šperky Freywille, Thomas Sabo, Tous).

„Francouzský oděvní řetězec Camaieu, v Česku provozoval skoro třicet kamenných obchodů,“ poznamenává hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda a dodává, že podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu tržby maloobchodních prodejců oděvů v červnu, klesaly meziročně o více než šestnáct procent.

Končí také Bontonland, což je mezi všemi zmíněnými značkami jediná firma původem z tuzemska. Ta u nás po čtvrt století patřila k největším prodejcům především hudebních nosičů.

Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti či transformace trhu.

PSALI JSME:
Marks & Spencer propustí sedm tisíc lidí, prodejci oděvů vyklízejí i tuzemská obchodní centra

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Bankám klesají zisky, ruší pobočky

Bankám a spořitelnám v Česku v letošním prvním pololetí klesl souhrnný čistý zisk meziročně o 19 miliard korun na 26,57 miliardy. Vyplývá to z dat, která včera zveřejnila Česká národní banka (ČNB).

Firemní pronájmy elektroniky rostou

Zatímco až do letošního března byl pronájem elektroniky především doménou jednotlivců, kteří si tak pravidelně obměňovali svá zařízení (např. nový iPhone každý rok), možnost pronájmu firmy přivítaly zejména během …

Je Antivirus lepší, než bude kurzarbeit?

Diskuze o podobě kurzarbeitu, do něhož se má proměnit nyní platný program Antivirus, je poměrně složitá. Kurzarbeit má totiž celou řadu parametrů (za jakých okolností se uplatní, kdo bude od koho na jak dlouho …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Stočený tachometr Čechům nevadí. Chtějí slevu a podléhají emocím

Průzkum
Opravdu to českým řidičům tak vadí? Pro většinu motoristů není stočený tachometr důvodem k tomu, aby se poohlédla po jiném autě. Kupující ale v takovém případě požadují slevu. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů.
Rolovat nahoru