Do Česka i přes pandemii přicházejí nové maloobchodní značky. Bontonland naopak končí

I přes letošní krizi spojenou s onemocněním covid-19 vstupují na český retailový trh ve druhém a třetím čtvrtletí noví hráči – a to včetně značek ze segmentu luxusního zboží. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb. Zároveň tuzemský trh také někteří aktéři opouštějí, například Bontonland, jeden z největších prodejců audio a video nosičů.
Tuzemský trh opouští Bontonland, jeden z největších prodejců audio a video nosičů. Foto: Bontonland

Mezi novými značkami jsou zástupci různých segmentů: Od sportovního oblečení i luxusní módy (ASSOS, Kinoko, Rebel Queen, Saint Laurent) přes nábytek a vybavení do domácnosti (Bonami), gastronomii (Pizza Domino’s) až po obchody se širokým spektrem diskontního spotřebního zboží (TEDi, Action).

„Značky aktuálně vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu on-line nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 % respondentů-maloobchodníků,“ říká Milan Mašša ze společnosti CBRE.

V tuzemském retailovém trhu vidí potenciál i prestižní luxusní značky jako Yves Saint Laurent (YSL), patřící do skupiny Kering Group. „Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za YSL a udržet si tak toto lukrativní místo,“ dodává konzultant CBRE Tomáš Krejcar s tím, že Saint Laurent není výjimkou.

Do Česka se podle něj chystají i další značky obdobného formátu, které čekají na vhodný prostor: Jedna z nich už své místo našla v Pařížské ulici a bude otevírat začátkem příštího roku.

Mezi maloobchodními značkami, které český trh opouštějí, jsou zástupci z oblasti módy (Camaieu, Forever 21) ale i módních doplňků (obchody se šperky Freywille, Thomas Sabo, Tous).

„Francouzský oděvní řetězec Camaieu, v Česku provozoval skoro třicet kamenných obchodů,“ poznamenává hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda a dodává, že podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu tržby maloobchodních prodejců oděvů v červnu, klesaly meziročně o více než šestnáct procent.

Končí také Bontonland, což je mezi všemi zmíněnými značkami jediná firma původem z tuzemska. Ta u nás po čtvrt století patřila k největším prodejcům především hudebních nosičů.

Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti či transformace trhu.

PSALI JSME:
Marks & Spencer propustí sedm tisíc lidí, prodejci oděvů vyklízejí i tuzemská obchodní centra

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Na čem závisí další oživení společnosti Meta?

Společnost Meta (dříve Facebook, pozn. red.), která od začátku roku vzrostla o více než 30 procent, oznámí ve středu, po uzavření trhu a zámořského času, své výsledky. Po téměř 80% propadu ze svého vrcholu v srpnu …

Akcionáři Monety schválili dividendu devět korun za akcii

V úterý proběhla valná hromada Moneta Money Bank, která patří mezi šestici největších v tuzemsku působících bank a která zároveň – jako jediná – není většinově vlastněna „matkou“ ze zahraničí. S tím samozřejmě …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.