Doručování zásilek. Jak jsme spokojeni se službami České pošty?

S rostoucím trendem nakupování online roste také konkurence v doručování zásilek. Zákazník si už při objednávce může vybrat hned z několika společností, které mu mohou zásilku doručit a nemusí se spoléhat jen na Českou poštu. S jejími službami je velmi spokojeno je pouze 14,16 % z dotázaných, opravdovou nespokojenost vyjádřilo 12,91 % respondentů, jak vyplynulo z průzkumu společnosti Public Data Research.

Zákazník si už při objednávce na e-shopu může vybrat hned z několika společností, které mu mohou zásilku doručit a nemusí se spoléhat jen na Českou poštu. Foto: FAEI

Možnost výběru dopravce tak hraje do karet soukromým přepravcům. S jejich službami je opravdu spokojeno o 15,96 % respondentů více než se službami České pošty. Opravdu velmi spokojeno je tedy 30,12 %. Také odpověď spíše spokojeno zvolilo o 10,20 % více než při otázce ohledně služeb České pošty, tedy 56,63 %.

Nejvíce spokojeni se službami soukromých přepravců jsou právě lidé ve věkové kategorii 18-25 let, kteří jsou také nejvíce nespokojeni se službami České pošty. Nespokojeno se službami soukromých přepravců je pouze 3,62 %.

Nejlepší zkušenosti s Českou poštou mají respondenti z Libereckého kraje, uvedlo to 39,71 % respondentů. Nejhorší zkušenosti mají s Českou poštou v Karlovarském kraji: 78,57 % respondentů v tomto kraji uvedlo, že má lepší zkušenosti se soukromými přepravci.

DŮVODY K NESPOKOJENOSTI

Důvody, které vzbuzují v lidech nespokojenost s Českou poštou nebo soukromými přepravci jsou různé. Největší nespokojenost ale vyvolává, pokud doručovatel nezazvoní, přestože zákazníci čekají na zásilku doma. Tento problém vnímá jako největší důvod k nespokojenosti 27,52 % z dotázaných.

Dalším nešvarem České pošty, který způsobuje nespokojenost s jejími službami, je, když řidič přijede v jinou než domluvenou dobu. To byl velký důvod k nespokojenosti u 17,21 % respondentů.

Dalšími důvody nespokojenosti jsou: Když má řidič zpoždění, chová se nehodně anebo vůbec nepřijede. Za největší problém a současně důvod k nespokojenosti považuje téměř deset procent lidí to, když zásilka dorazí poškozená.

NEJLEPŠÍ A NEJHORŠÍ ZKUŠENOSTI

Při objednávání zboží z e-shopu využívají lidé ve skoro stejné míře jak Českou poštu (45,53 %), tak soukromé přepravce (46,55 %). Tento výsledek se podle autorů průzkumu promítá napříč všemi věkovými kategoriemi nad 30 let.

Průzkum také zjišťoval, s jakými přepravci mají lidé nejlepší a nejhorší zkušenosti. Českou poštu označilo za jejich nejlepší zkušenost 23,56 % respondentů, naopak za nejhorší ji považuje o třináct procent lidí více (36,73 %).

Za nejlepší zkušenost uvedlo 38,39 % dotazovaných společnost PPL, která si vysloužila 17,21 % odpovědí s označením nejhorší zkušenost. Velmi pozitivně viděli respondenti také další přepravní služby, s nimiž měli nejlepší zkušenosti: DPD (11,33 %), GLS (6,80 %), Geis (4,76 %) či Intime (8,61 %).

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Spotřebitel

Se sporem o neživotní pojištění pomůže ombudsman

Spotřebitelé, kteří řeší spor v oblasti neživotního pojištění s některou z pojišťoven na českém trhu, mají nyní novou možnost vyřídit záležitost mimosoudní efektivní cestou, aniž by museli platit poplatky a …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru