Dynamická cenotvorba: Když jedni nakupují dráž

V době předvánoční nákupní horečky a povánočních slev jsou zákazníci citlivější než jindy na marketingové praktiky, které obchodníci používají ve snaze prodat co nejvíc zboží. Na internetu k těmto praktikám patří tzv. dynamická cenotvorba, tj. prodej určitého produktu v jednom okamžiku za různé ceny podle toho, odkud návštěvník do e-shopu přijde.
Ilustrační foto: Depositphotos.com

Např. pokud se návštěvník prokliká na produktovou stránku ze stromové struktury katalogu daného e-shopu, může vidět jinou cenu – obvykle vyšší – než jakou uvidí u téhož produktu návštěvník, který přišel z tzv. zbožového srovnávače nebo z internetové reklamy.

Někteří zákazníci se mohou cítit poškozeni tím, že nakoupili dráž jenom proto, že do obchodu přišli hlavním vchodem, zatímco ti, kteří přišli bočními vchody nebo „zezadu“, dostali výhodnější cenu. Internetové srovnávače a podobné služby se snaží tuto cenovou diskriminaci postihovat, ovšem e-shopy ji běžně používají, protože jim zvyšuje zisky.

Autor je konzultant internetového marketingu z agentury FG Forrest
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena