
S novým modelem Enyaq iV udělala automobilka významný krok v realizaci své elektromobilní strategie. První sériový model značky na bázi modulární platformy pro elektromobily v sobě spojuje typické přednosti vozů Škoda, které kombinuje s ekologickým provozem. Široký výběr verzí korunuje vrcholné provedení RS iV, které se nyní dostává na český trh i v karosářské variantě SUV.
„Po úspěšném uvedení modelu Enyaq iV, který se ihned stal jedničkou českého trhu a v současnosti drží třetinový podíl mezi všemi elektromobily, přináší nový Enyaq RS iV ještě více dynamiky a emocí. Spojuje velkorysý vnitřní prostor s atraktivním vzhledem a jízdními výkony, které označení RS iV dělají čest,“ informoval vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto Jiří Maláček.
Nejvýkonnější sériově vyráběná Škoda všech dob Škoda Enyaq RS iV má 300 koní, resp. disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě, má stálý pohon všech kol.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za pouhých 6,5 sekundy, maximální rychlost dosahuje 180 km/h. Je tedy o 20 kilometrů za hodinu vyšší než u všech ostatních variant tohoto elektromobilu. O skvělou ovladatelnost ve vysokých rychlostech se stará sportovní podvozek s progresivním řízením. Díky efektivní aerodynamice je vrcholné SUV velmi úsporné a dosahuje dojezdu přes 500 km v režimu WLTP.
Majitelé nového vozu Škoda Enyaq RS iV mohou využívat výhod ekosystému Škoda iV a prostřednictvím karty Powerpass dobíjet na více než 400 000 místech po celé Evropě. Na vybraných nabíječkách je možné dobít vůz i bez karty díky nové funkci Plug & Charge, která vůz Enyaq iV RS sama identifikuje.
Další elektrické modely se představí již brzy. Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2026 uvést celkem tři nové plně elektrické modely: Vedle sedmimístného rodinného vozu vycházejícího z konceptu Vision 7S to budou ještě kompaktní SUV a malý městský elektromobil. Do roku 2030 chce Škoda Auto dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70 procent.