Škoda Auto pokračuje v sestupu produkce. Loni dodala téměř o 150 tisíc méně aut než v roce 2021

Ještě v roce 2020 se Škoda Auto chlubila tím, že již posedmé za sebou dodala svým zákazníkům na celém světě více než milion vozů. Loni, jak automobilka informovala v tiskové zprávě, dodala svým zákazníkům celkem 731 300 vozů. To je o 147 tisíc méně než v roce 2021, o téměř tři sta tisíc méně než v roce 2020 a o půl milionu méně než v roce 2019, kdy to bylo skoro jeden a čtvrt milionu aut.
Automobilka Škoda Auto loni dodala 731 300 aut. Téměř o 150 tisíc méně, než v roce 2021. Ilustrační foto: Škoda Auto

Automobilka tato data ve své aktuální tiskové zprávě neuvedla, avšak informovala v tabulce, o kolik loni dodala v roce vozů méně. Největší propad nastal u modelu Škoda Octavia. V jeho případě šlo o 141 100 vozů, což meziročně skoro 30% propad.

Přes 26 procent se snížilo dodání vozů Karoq (87 700) a o více než dvacet procent v případě Škoda Kamiq (96 300). U ostatních modelů bylo snížení v řádu jednotek procent. Automobilka vysvětlila, že na vině jsou přetrvávající nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině, potíže v dodavatelských řetězcích, rostoucí ceny energií a surovin a pokračující nejistota na globálních trzích.

Podle tiskové zprávy automobilky nicméně vysoký zůstává i počet zatím nevyřízených objednávek. To, jak uvedla, dokládá, že poptávka po vozech Škoda je stále na vysoké úrovni. Vzrůstající popularita plně elektrického modelu Enyaq iV (+20 %) údajně ukazuje, že „elektrická ofenziva“ značky Škoda byla zahájena úspěšně.

Kromě toho se podle automobilky spadající do německého koncernu Volkswagen i nadále těší velké zákaznické oblibě modely Škoda se spalovacími motory, nejprodávanější je i nadále Octavia následovaná vozy SUV Kamiq a Kodiaq. Automobilka loni také výrazně posílila své aktivity na strategicky významném a rostoucím indickém trhu, kde své dodávky dokonce více než zdvojnásobila.

„Škoda Auto nebyla ve své novodobé historii nikdy konfrontována s tak rozsáhlými výzvami jako v uplynulém roce,“ uvedl Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. Současně informoval, že automobilka letos, mimo jiné, představí novou generaci vozů Superb a Kodiaq. Kromě toho budou letos následovat další slibné novinky: Facelifty modelů Kamiq a Scala.

Modely představené během roku 2022 se podle Martina Jahna, člena představenstva automobilky za oblast Prodej a marketing, setkaly s velkým zájmem zákazníků: „Dobrý start má za sebou nová Fabia Monte Carlo a plně elektrický vůz Enyaq iV se těší výraznému nárůstu popularity. Již v roce 2026 uvedeme na trh tři nové plně elektrické modely a další budou následovat.“

Škoda Auto uvedla, že zrychluje svoji elektrickou ofenzivu a významně investuje do transformace společnosti. V příštích letech vydá dalších 5,6 miliardy eur na rozvoj elektromobility a 700 milionů eur na posílení digitalizace. Firma se také brzy chystá vstoupit na vietnamský trh a ve spolupráci s lokálním partnerem tam v první polovině letošního roku začne prodávat první evropské modely.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
  1. Pe Petr

    Škoda je předražená a prodeje zachrańují firmy u nákupu firemních flotil. Jakmile i firmy přejdou na jiné značky tak bude propad ještě větší. Já jsem se z touto značkou rozloučil v roce 2005. Už jen Hondy a Suzuki. Nemůžu si vynachválit tyto kvalitní japonské auta.