Škoda Auto: Nový designový jazyk, nové logo a velká změna firemní identity

Automobilka Škoda Auto v úterý v Praze představila konkrétní náhled na vývoj společnosti v příštích letech. Předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer, člen představenstva za oblast Prodeje a marketingu Martin Jahn a tým útvaru Škoda Design kolem šéfdesignera Olivera Stefaniho představili před 450 zahraničními hosty nový designový jazyk, nové logo i rozsáhlou aktualizaci identity značky. Automobilka kromě toho ukázala svou novou studii Vision 7S.
Vision 7S je první konkrétní ukázkou zcela nového modelu značky Škoda s novým designovým jazykem. Studie čistě elektrického SUV nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících. Foto: Škoda Auto

Pro éru elektromobility a digitalizace vytvořila automobilka nový designový jazyk, který bude postupně zaváděn od příštího roku. Vyznačuje se jasnými minimalistickými liniemi, které zdůrazňují jednoduchost a kvalitu nových modelů značky Škoda. Charakteristickými prvky nového designového jazyka jsou nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržitelné materiály použité v interiéru.

Nové logo značky Škoda je prezentováno bez plastické 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet. Velkou změnou prošla také firemní identita. Škoda Auto bude používat dva různé odstíny zelené: Smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.

PSALI JSME:
Nové modely škodovky se rodí z hlíny v utajované hale

Automobilka uvedla, že v oblasti výroby je silným zastáncem trvalé udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci – využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů a např. v Mladé Boleslavi přímo vyrábí baterie, což zásadně snižuje nároky na přepravu. Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech vyráběna s nulovými emisemi. Závod ve Vrchlabí je CO₂ neutrální již od roku 2020.

Značka Škoda se také důsledně zaměřuje na udržitelnost svých produktů. Například Enyaq iV využívá více než 13 kilogramů recyklovaných plastů získaných z obalů starých baterií a nárazníků. Podíl recyklovaných materiálů činí u oceli použité při výrobě karoserie 40 procent, v případě hliníku dokonce 60 procent. Boční okna vozu Enyaq iV tvoří z pětiny recyklované sklo.

PSALI JSME:
High-tech továrna na úpatí Krkonoš

Škoda Auto informovala, že výrazně zrychluje svou elektrickou ofenzívu. Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické vozy. Kromě modelu z kategorie malých vozů jsou v plánu také kompaktní SUV a sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie VISION 7S s dojezdem více než 600 km a maximálním nabíjecím výkonem 200 kW.

Do roku 2030 chce automobilka dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70 procent. Ve fázi přechodu na e-mobilitu však Škoda posiluje také své produktové portfolio vysoce účinných spalovacích motorů a ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů Superb a Kodiaq. V roce 2024 bude následovat modernizovaná Octavia.

PSALI JSME:
Dopady války na Ukrajině. Škoda Auto hlásí o třetinu nižší produkci i provozní výsledek

Zavřít reklamu ×
  1. Tak to je hodně hnusný auto, co udělali s designérem co dělal Rapida 2012? Proč teď zase dělaj ty obézní obludnosti?

  2. Když pominu dizajn, s kterým se neztotožňuju protože je nepraktický z důvodu nutně omezeného výhledu dozadu a do stran, neztotožňuju se ani s tím směrem, kterým se Škoda vydala. Nevidím v něm to, co jsme jako Češi po léta od Škody kupovali a měli rádi. Jednoduchá praktická auta za rozumnou cenu. Nová auta typu Enyaq jsou auta Německá, ne Česká. Podle mě se „naše“ auta z nabídky Škody vytratila a nový směr naznačuje, že tomu tak bude i do budoucna..

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Speed Marathon 2024: Pokuty za více než 3,5 milionu

V pátek 19. dubna se na území České republiky uskutečnila celoevropská dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. Jejím cílem bylo především snížení dopravní nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních …

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.