Evropská auta jsou stále dražší. Kdy je převálcuje Čína?

Průměrné stáří automobilů, které brázdí české cesty i necesty, je stále vyšší. Loni kvůli dovozům ojetin poprvé přesáhlo 15 let. A nic nenasvědčuje zlepšení: Ceny nových vozidel totiž stále stoupají, místo aby vycházely vstříc běžným motoristům a jejich reálné kupní síle. Pro čínské producenty to jsou skvělé zprávy.
Za pozoruhodný označuje cenový index EY mezigenerační růst pořizovací ceny nejlevnější varianty Audi A6, když minulá generace byla v základním provedení o 328 000 Kč levnější. Foto: audi.cz

Podle cenového indexu, který pravidelně zpracovává poradenská společnost EY (Ernst & Young), přineslo první čtvrtletí roku 2019 růst cen osobních automobilů všech nabízených variant. Automobily v základní výbavě zdražily o 4,5 %, ceny vozů s nejvyšší výbavou pak stouply o 3,9 % oproti stejnému období loňského roku. V kategorii SUV zdražily vrcholné varianty vozidel v průměru o 49 000 Kč.

Oproti předchozímu roku byly upraveny ceny poloviny sledovaných vozidel. Zdražení proběhlo u 63 % nejlevnějších variant sledovaných modelů (16 % vůči minulému čtvrtletí). V porovnání s rokem 2018 se u nejdražších variant zdražilo 71 % modelů (45 % oproti minulému čtvrtletí).

Podražily dokonce i modely značky Dacia, která jinak dlouhodobě zatápí ostatním automobilovým výrobcům mimořádně chytře nastaveným poměrem ceny a užitné hodnoty svých vozidel. Dacia totiž opět začala nabízet dieselové agregáty pro model Sandero a Logan, což se projevilo navýšením ceny nejdražšího provedení. Zdražil i nejvíce vybavený Duster o 10 000 Kč, cena Dokkeru poskočila dokonce o 22 000 Kč.

Ostatní výrobci zaútočili na peněženky zákazníků ještě brutálněji. Volkswagen vyřadil z ceníku nejlevnější motorizaci 1,5 TSI u modelu Passat a zájemcům o benzínové motory nechal pouze přeplňovaný dvoulitr o výkonu 200 kW. Ze stejného důvodu podražil i Tiguan, který je však na rozdíl od Passatu nabízen i se slabší a dostupnější variantou agregátu 2,0 TSI. Naopak Golf a Touran zůstaly u cen ze začátku letošního roku.

PSALI JSME:
Už je to tady: Auta zdražují, bude mnohem hůř!

Nejlevnější varianty zdražují

Za pozoruhodný označuje cenový index EY mezigenerační růst pořizovací ceny nejlevnější varianty Audi A6, když minulá generace byla v základním provedení o 328 000 Kč levnější. Podobného navýšení ceny základního provedení se dočkalo i BMW X5. Jeho nová generace začíná o 275 600 Kč výše než základ minulé generace před rokem.

Co se týče domácí automobilky Škoda, v uplynulém období si drtivá většina všech sledovaných vozů držela svou nastavenou cenu.

Co je to ale platné, když například čínská značka Jetour nabízí svůj model X90, podle motoristických novinářů srovnatelný se Škodou Kodiaq, v přepočtu za polovinu její ceny?

PSALI JSME:
Pařížský autosalon 2018: Méně značek, méně novinek, méně bláznivých kreací. Ale také jedna superpremiéra

Zavřít reklamu ×
  1. Hamtání automobilových firem je běžné.Pokud bude Čína nabízet své automobily ve srovnatelné kvalitě
    a spolehlivosti za ceny přijatelné i pro obyčejné lidi,
    tak těm evropským nezbyde nic jiného,než ceny upravit,jinak zkrachují.Z nenažranosti se ale léčí špatně a tak předpokládám,že do pěti let bude
    Čína dominantní v prodeji automobilů i v Evropě.

    • Rozhodně nebude do 5ti let čína dominantní.
      Při tragický kvalitě a životnosti je i poloviční cena dost nadsazená.

  2. Pro lidi,kteří kupují pouze ojetiny je cena nového auta u (_!_). Akorát trochu podraží i ty ojetiny.

Napsat komentář: alesmoto Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB