
Jak nám sdělil předseda představenstva Banky Creditas Vladimír Hořejší nejde o žádnou marketingovou akci, jako u jiných bank, která umožňuje měnit úrokové sazby během týdne, ale o standardní sazbu, jejíž změna vyžaduje oznámení minimálně s dvouměsíčním předstihem, pokud nedojde ke změně referenčních sazeb centrální banky.
U Max banky, podobně jako u Expobank, dál zůstává i nejlépe úročený běžný účet v republice se sazbou 4,61 procenta a podle předsedy představenstva Max banky Jana Winklera se neuvažuje o změně. Naopak další novinkou je úroková sazba na nově založeném korunovém ročním termínovaném vkladu, a to rovněž v Česku rekordních 6,11 procenta.
„V tuto chvíli jde o nejvýhodnější spořicí účet na trhu, a to nejen sazbou, ale i jeho parametry. Je určený novým i stávajícím klientům. Sazba se vztahuje na celý zůstatek a spořicí účet si můžou klienti založit on-line ve svém internetovém bankovnictví,“ dodává Jan Winkler.
Max banka bude čistě retailovou on-line bankou. Její komunikace s klienty bude založena především na digitálních technologiích. Banka bude dál disponovat pouze jednou pobočkou v Praze, ale její klienti budou moci postupně využívat i některých služeb u pobočky Banky Creditas.
Firemní klientela Max banky se postupně přesune do Banky Creditas a nově nabízené sazby mají zase přetáhnout retailovou klientelu do Max banky. „Firemním klientům nabídneme plný servis v rámci Banky Creditas,“ odhaluje plány s Max bankou Vladimír Hořejší.
„Chceme maximálně využít pokročilých technologií a udělat z Max banky moderní on-line banku pro retailové klienty, kteří v ní najdou výhodné běžné účty, spořicí produkty i jednoduché on-line hypotéky a spotřebitelské úvěry, které dosud byly v nabídce jen ve formě refinancování,“ dodává.
Max banka plánuje zvýšit počet svých klientů z dnešních 16 tisíc klientů na 20 až 30 tisíc ke konci příštího roku, k čemuž mohou dopomoci nejen vysoké úrokové sazby, ale i on-line hypotéky.
„Max banka cílí na klienty, kteří chtějí vše řešit on-line. Cílem je maximální jednoduchost a vstřícnost při všech kontaktech klienta s bankou. Nové logo i celý vizuální styl akcentuje to, že se s ní budou klienti potkávat především na obrazovce mobilu či počítače,“ zdůraznil mluvčí banky Jakub Švestka.
Podstatná je zatím to, že Max banka se dostává na čelo všech žebříčků s nejlépe úročeným běžným účtem, spořicím účtem i termínovaným vkladem. A to vše bez jakýchkoli dalších podmínek a omezení.