
Mezi firmami, které jako první začaly nabízet speciální produkty a služby seniorům, byly například cestovní kanceláře či vzdělávací zařízení. Nyní se k nim přidávají například výrobci sportovních a volnočasových produktů, výrobci technologií. A je jasné, že postupně se na tuto cílovou skupinu budou specializovat i zástupci dalších segmentů.
Jednolůžkové pokoje
Cestovní kanceláře potvrzují, že seniorská klientela si hodně váží slušného a poctivého zacházení, což se v praxi projevuje opakovaným cestováním. Právě mezi seniory mají cestovní kanceláře nejvíce těch, kteří s nimi jezdí opakovaně, napsal portál i60.cz.
Lidé ve vyšším věku podle serveru chtějí jistotu a odpustí si už riskování jen proto, že jde o zájezd last minute za sedm tisíc, ale pak je stěhují z hotelu do hotelu a za okny mají skládku. Životní zkušenosti je naučily, že pár ušetřených korun jim za to nestojí.
Ve věkové kategorii nad šedesát let je velký počet lidí bez partnera, takže ocení ubytování v jednolůžkových pokojích bez příplatku. Ty však většinou v ubytovacích kapacitách v zahraničí chybí, anebo jsou rezervovány již dlouhou dobu před sezónou, upozornil server.
Letáky pro seniory
Společnost Česká distribuční provedla mezi zákazníky obchodních řetězců dotazníkové šetření s cílem zjistit, jak vnímají letáky, proč si je prohlížejí a co v nich hledají. Vyplynulo z něj, že senioři mají na letáky odlišné požadavky než zbytek zákazníků.
V drtivé většině požadují slevy zejména na základní potraviny a neprahnou tolik po novinkách nebo široké nabídce. Důležitá je pro ně ale i forma letáků. Oceňují jednoduchý a přehledný styl s méně produkty na stránku a s dobře čitelnými texty.
„S tím jak roste zastoupení této skupiny mezi zákazníky, možná se brzy dočkáme i speciálních letáků, které budou distribuovány cíleně na seniory a budou přizpůsobeny jejich potřebám,“ říká Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.
Produkty a služby na míru
Řada firem se již dnes snaží přinášet seniorům produkty a služby na míru a zabezpečit tak naplnění jejich potřeb. Mezi ně patří např. produkty přizpůsobené jejich omezením. S věkem nad 65 let přicházejí často zdravotní problémy, a právě jejich zohlednění se stává specifikem některých výrobků určených pro seniory.
Například podle průzkumu společnosti Doro má v celosvětovém měřítku až 29 % lidí nad 65 let problémy se sluchem, které negativně ovlivňují kvalitu jejich života. Tyto problémy přicházejí s věkem a začínají oslabeným vnímáním vysokých tónů a zvuků. Nejprve jsou postiženy nejvyšší frekvence mezi 20 000 a 16 000 Hz, které ale nejsou pro běžný život nezbytně důležité a jejichž oslabení nepůsobí zásadní problémy.
Potíže v kontaktu a v komunikaci
Pokud starší člověk přestane dobře slyšet zvuky v rozmezí 8 000 až 4 000 Hz, začne mu to v životě a v komunikaci vadit. Postihne-li porucha sluchu nejdůležitější střední frekvence od 2 000 do 1 000 Hz, pocítí významné zhoršení porozumění řeči.
Vnímání hlubokých frekvencí od 500 do 250 Hz je ale postiženo vždy nejméně. Společnost Doro se proto specializuje na produkty pro seniory a vyvíjí jednoduché telefony a smartphony přizpůsobené sluchovým omezením starších lidí.
Její telefony při vyzvánění i přenosu hovoru nevyužívají běžné frekvence pro většinu populace, které senioři neslyší (což běžné u většiny výrobců mobilních telefonů), ale naopak frekvence, které jsou pro ně dobře slyšitelné. Telefony rovněž nabízí efektivní potlačení rušivého okolního hluku či přímou kompatibilitu s naslouchátky, která u většiny výrobců telefonů není samozřejmostí.