Firmy začínají myslet na potřeby seniorů

Počet lidí v seniorském věku roste a v blízké budoucnosti jich bude ještě více. Pokud jsou již nyní v Česku dva miliony seniorů, tedy asi pětina populace, pak do roku 2030 by jich měla být přibližně čtvrtina (2,5 milionu). Vzniká tak nepřehlédnutelná cílová skupina se specifickými potřebami, což přináší zcela nové fenomény také do byznysu.

Telefony při vyzvánění i přenosu hovoru nevyužívají běžné frekvence pro většinu populace, které senioři neslyší, ale naopak ty frekvence, které jsou pro ně dobře slyšitelné. Foto: Archiv

Mezi firmami, které jako první začaly nabízet speciální produkty a služby seniorům, byly například cestovní kanceláře či vzdělávací zařízení. Nyní se k nim přidávají například výrobci sportovních a volnočasových produktů, výrobci technologií. A je jasné, že postupně se na tuto cílovou skupinu budou specializovat i zástupci dalších segmentů.

Jednolůžkové pokoje

Cestovní kanceláře potvrzují, že seniorská klientela si hodně váží slušného a poctivého zacházení, což se v praxi projevuje opakovaným cestováním. Právě mezi seniory mají cestovní kanceláře nejvíce těch, kteří s nimi jezdí opakovaně, napsal portál i60.cz.

Lidé ve vyšším věku podle serveru chtějí jistotu a odpustí si už riskování jen proto, že jde o zájezd last minute za sedm tisíc, ale pak je stěhují z hotelu do hotelu a za okny mají skládku. Životní zkušenosti je naučily, že pár ušetřených korun jim za to nestojí.

Ve věkové kategorii nad šedesát let je velký počet lidí bez partnera, takže ocení ubytování v jednolůžkových pokojích bez příplatku. Ty však většinou v ubytovacích kapacitách v zahraničí chybí, anebo jsou rezervovány již dlouhou dobu před sezónou, upozornil server.

Letáky pro seniory

Společnost Česká distribuční provedla mezi zákazníky obchodních řetězců dotazníkové šetření s cílem zjistit, jak vnímají letáky, proč si je prohlížejí a co v nich hledají. Vyplynulo z něj, že senioři mají na letáky odlišné požadavky než zbytek zákazníků.

V drtivé většině požadují slevy zejména na základní potraviny a neprahnou tolik po novinkách nebo široké nabídce. Důležitá je pro ně ale i forma letáků. Oceňují jednoduchý a přehledný styl s méně produkty na stránku a s dobře čitelnými texty.

„S tím jak roste zastoupení této skupiny mezi zákazníky, možná se brzy dočkáme i speciálních letáků, které budou distribuovány cíleně na seniory a budou přizpůsobeny jejich potřebám,“ říká Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.

Produkty a služby na míru

Řada firem se již dnes snaží přinášet seniorům produkty a služby na míru a zabezpečit tak naplnění jejich potřeb. Mezi ně patří např. produkty přizpůsobené jejich omezením. S věkem nad 65 let přicházejí často zdravotní problémy, a právě jejich zohlednění se stává specifikem některých výrobků určených pro seniory.

Například podle průzkumu společnosti Doro má v celosvětovém měřítku až 29 % lidí nad 65 let problémy se sluchem, které negativně ovlivňují kvalitu jejich života. Tyto problémy přicházejí s věkem a začínají oslabeným vnímáním vysokých tónů a zvuků. Nejprve jsou postiženy nejvyšší frekvence mezi 20 000 a 16 000 Hz, které ale nejsou pro běžný život nezbytně důležité a jejichž oslabení nepůsobí zásadní problémy.

Potíže v kontaktu a v komunikaci

Pokud starší člověk přestane dobře slyšet zvuky v rozmezí 8 000 až 4 000 Hz, začne mu to v životě a v komunikaci vadit. Postihne-li porucha sluchu nejdůležitější střední frekvence od 2 000 do 1 000 Hz, pocítí významné zhoršení porozumění řeči.

Vnímání hlubokých frekvencí od 500 do 250 Hz je ale postiženo vždy nejméně. Společnost Doro se proto specializuje na produkty pro seniory a vyvíjí jednoduché telefony a smartphony přizpůsobené sluchovým omezením starších lidí.

Její telefony při vyzvánění i přenosu hovoru nevyužívají běžné frekvence pro většinu populace, které senioři neslyší (což běžné u většiny výrobců mobilních telefonů), ale naopak frekvence, které jsou pro ně dobře slyšitelné. Telefony rovněž nabízí efektivní potlačení rušivého okolního hluku či přímou kompatibilitu s naslouchátky, která u většiny výrobců telefonů není samozřejmostí.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Creditas vydělala osmkrát víc

Nejmladší banka na českém trhu Creditas jako jediná se po prvním roce své existence nepropadla do ztráty. Dokonce se zdá, že ji na rozdíl od Equa bank, Air Bank, Sberbank, mBank nebo průkopníka trhu Zuno ani …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru