Herní společnosti i hráči jsou stále častěji terčem hackerských útoků

V srpnu 2008 se několik španělských časopisů rozhodlo oslavit hráče videoher a položily tak základ Dne hráčů, který se slaví 29. srpna. Jak vyplývá z dat společnosti Statista, v roce 2021 je po celém světě více než 3,2 miliardy hráčů videoher.
Terčem kybernetických hrozeb a útoků nejsou však jen herní společnosti, ale i hráči. Ilustrační foto: Pixabay.com

Videoherní průmysl už dávno přerostl filmový průmysl a koronavirová pandemie vzestup videoher ještě umocnila. Podle IDC dosáhl videoherní průmysl v roce 2020 tržeb ve výši 179,7 miliard dolarů. A kde jsou peníze, tam jsou i hackeři. Počet kyberútoků po celém světě navíc celkově roste.

Hackeři vidí v herních společnostech lukrativní cíle, sledujeme tak útoky, které tyto firmy stojí miliony dolarů. Oběťmi ransomwaru a vyděračských technik se staly například Capcom, tvůrce legendárních sérií Street Fighter, Mega Man, Resident Evil, Devil May Cry a Monster Hunter.

PSALI JSME:
Kyberzločinci útočí přes Hvězdné války

Dále pak společnost CD Projekt Red, která stojí za hity jako Zaklínač nebo Cyberpunk 2077. Nedávno čelila útoku a krádeži dat a zdrojového kódu také jedna z největších herních společností na světě Electronic Arts.

Terčem kybernetických hrozeb a útoků nejsou však jen herní společnosti, ale i hráči. Obrovská herní komunita, která aktivně používá moderní technologie a má zkušenosti s mikrostransakcemi a on-line platbami, je velmi atraktivním terčem. Navíc je třeba si uvědomit, že hráči mohou být prostředníkem k útokům na firmy, nebo posloužit k jejich vydírání.

PSALI JSME:
Hackeři vydírají společnost CD Projekt. Její akcie prudce klesly

Většina her navíc využívá mikrofon nebo třeba kameru, takže v případě úspěšného útoku se hackeři dostanou k obrovskému množství citlivých informací, mohou oběti odposlouchávat a špehovat. Největším problémem jsou ovšem krádeže účtů.

Kyberzločinci se snaží najít takové zranitelnosti, které by jim umožnily masivní ovládnutí herních účtů a získali přístup ke kreditním kartám a financím. Mnoho hráčů si toho navíc ani nemusí všimnout, pokud útočníci kradou pravidelně a po malých částkách.

PSALI JSME:
Trh s videohrami roste raketovým tempem

Výjimkou nejsou ani nejrůznější phishingové podvody, které cílí na hráče populárních her. Útočníci se snaží nalákat oběti na odměny a bonusy a potom na napodobeninách oficiálních stránek ukrást například přihlašovací údaje.

Kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies již dříve odhalila zranitelnosti v populární hře Fortnite, které mohli hackeři zneužít ke krádeži účtů, dat a peněz nebo k odposlechům a špehování. Zranitelnosti byly objevené také v herním klientovi Origin společnosti Electronic Arts. V případě zneužití by tyto zranitelnosti mohly vést ke krádeži hráčských účtů a identity.

PSALI JSME:
Z kyberzločinu je reálný byznys. Počet útoků raketově roste

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Odpočívej v pokoji, magnetický proužku

Ruku na srdce: Kdy jste naposledy při platbě protahovali platební kartu terminálem? Že si nevzpomínáte? Já ano, bylo to loni, když se mi u jednoho prodejce opakovaně nedařilo zaplatit bezkontaktně. Ale popravdě, …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB