Historicky největší obchod luxusní branže: Louis Vuitton kupuje Tiffany

Názor
Dvě ikony světa luxusního zboží se spojují. Skupina LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) kupuje za více než šestnáct miliard dolarů společnost Tiffany, dohoda padla o víkendu, dnes byla oznámena. Francouzský konglomerát LVMH, jejž ovládá nejbohatší Evropan Bernard Arnault, získává v historicky největší akvizici luxusní branže americkou šperkařskou legendu. Tím upevní své postavení právě v oblasti šperkařství, a bude tedy moci lépe oslovit trh nejen v USA, ale také ten rychle rostoucí asijský.
Ilustrační foto: Depositphotos.com

Obří transakci nahrává prostředí historicky prakticky nejnižších úrokových sazeb. Světově významné centrální banky opět uvolňují měnové podmínky a snižují sazby, a to i do záporu. Arnault oznámil, že skupina za účelem financování akvizici vydá dluhopisy s úrokem mezi nulou a jedním procentem, což ilustruje rekordně nízké úrovně úrokových sazeb.

Skupina LVMH, která kromě jiného vlastní značku Louis Vuitton, bude díky akvizici také moci lépe čelit konkurenčnímu tlaku světové šperkařské jedničky, společnosti Richemont. LVMH sice vlastní třeba i módní značku Christian Dior nebo výrobce šampaňského Dom Perignon, avšak v oblasti šperkařství dosud tak silná jako v módním nebo kosmetickém průmyslu není.

Tržní podíl LVMH v oblasti šperkařství by se měl akvizicí celosvětově přiblížit k úrovni dvaceti procent, tedy „na dohled“ od úrovně podílu Richemontu. Šperkařskou branži ale klíčové světové skupiny typu LVMH, Richemont, Chanel nebo Kering nemají zatím tak „rozparcelovánu“ jako branži módní či branži vybraných alkoholických nápojů; menší dodavatelé a šperkařské dílny stále mají dohromady většinu globálního trhu. Tiffany je společně se značkou Cartier, kterou ovládá zmíněná společnost Richemont, světově nejvýznamnější značkou luxusního šperkařství; jedině Cartier ji v tržbách za šperky předčí. V USA je ovšem značka Tiffany takřka synonymem pro svatební šperky.

Akvizice se zamlouvá také akcionářům LVMH, neboť během dnešního dopoledního obchodování na pařížské burze zdražily o dvě procenta. Za posledních osm let akcie LVMH zčtyřnásobily svoji cenu. Arnault neváhá své „panství luxusu“ rozšiřovat řadou akvizic, od začátku roku 2016 jich uskutečnil bezmála dvacet, a to za více než dvanáct miliard dolarů. Navzdory těmto akvizicím však dosud postrádal v portfoliu silného zástupce branže luxusního klenotnictví, jako je právě Tiffany. Naposledy LVMH kupoval klíčovou šperkařskou značku před osmi lety, kdy pořídil Bulgari.

Autor je hlavní ekonom Czech Fund
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Účet za padělky a pirátské kopie: škody za 16 miliard korun

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Na čem závisí další oživení společnosti Meta?

Společnost Meta (dříve Facebook, pozn. red.), která od začátku roku vzrostla o více než 30 procent, oznámí ve středu, po uzavření trhu a zámořského času, své výsledky. Po téměř 80% propadu ze svého vrcholu v srpnu …

Akcionáři Monety schválili dividendu devět korun za akcii

V úterý proběhla valná hromada Moneta Money Bank, která patří mezi šestici největších v tuzemsku působících bank a která zároveň – jako jediná – není většinově vlastněna „matkou“ ze zahraničí. S tím samozřejmě …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.