
Bude se opírat o klientskou základnu 2,4 milionu lidí, což ji zařadí za Českou spořitelnu a ČSOB. Ve střednědobém horizontu by se měl díky spojení zdvojnásobit tržní podíl Monety na trhu s hypotékami až na 15 procent a podíl na trhu spotřebitelských půjček by měl dosáhnout zhruba jedné třetiny, čímž by se z národní dvojky mohla stát jednička v oboru.
Tolik globální záměry. Co to však bude znamenat pro klienty Air Bank? Změní zelenobílé dresy za červenomodré? A co jejich spoření? A půjčky? Podle mluvčí Air Bank, kterou jsme těmito otázkami zaplavili, jsou to ale ještě předčasné otázky, na které nyní nejsou známy odpovědi.
„A to z důvodu, že před předpokládaným spojením je dohoda PPF a Monety o podmínkách pouze dalším z celé řady navazujících kroků,“ napsala nám Jana Pokorná.
„Rozhodnutí o možném budoucím spojení je vázáno až na odsouhlasení záměru na valné hromadě akcionářů Monety a následné schválení ze strany dohledových institucí. Pro klienty Air Bank se tak nyní nic nemění,“ doplnila mluvčí banky s dodatkem, že víc jí nepřísluší komentovat.
Nejpravděpodobněji se jeví původní plán PPF, podle kterého by naopak Moneta, v níž PPF na konci transakcí získá většinu, měla vplout do zelenobílého přístavu a přejmenovat se na Air Bank, takže 861 tisíc jejích klientů může dál klidně usínat.
Teprve v červnu Moneta návrh na koupi 100% podílu v Air Bank předloží na valné hromadě akcionářům. Kromě souhlasu akcionářů bude třeba schválení Českou národní bankou a Národní bankou Slovenska a získání antimonopolního souhlasu Evropské komise. Pak se budou řešit další akcionáři. K nějakým konkrétním změnám by tak mohlo dojít nejdřív od Nového roku.