Japonci chtějí zaplavit trh syntetickými diamanty, i vy můžete investovat do jejich výroby

Objev srovnatelný s kamenem mudrců, který se marně snažili vyrobit středověcí alchymisté, oznámila japonská společnost Pure Diamond Lab. Nejde ale o permutaci běžných kovů ve zlato. Z obyčejného uhlíku dokáže firma údajně laboratorně vypěstovat diamanty, které mají identické chemické, fyzikální i optické vlastnosti, jako ty přírodní. 
Výroba velkých syntetických diamantů potenciálně ohrožuje tradiční průmysl přírodních šperkařských diamantů. Foto: Pixabay

Firma hodlá rozšířit výrobu a v dohledné době očekává, že kameny z její diamantové farmy Pure Diamond v Singapuru ovládnou zhruba třetinu šperkařského trhu. Podle jejích odhadů se v roce 2022 uplatní syntetické diamanty v průmyslu v hodnotě 27,6 miliardy dolarů a roční objem obchodu s přírodními diamanty ve šperkařství by tou dobou měl činit 50 miliard USD. Do rozšíření výroby hodlá investovat 200 milionů dolarů, zhruba třetinu této částky chce získat od spoluinvestorů.

Předprodej podílů začne podle jejích webových stránek zítra, tedy 1. září přesně v 17 hodin. Platby ovšem budou možné pouze v bitcoinech a dalších kryptoměnách. Vzhledem k neustálému prudkému kolísání jejich kurzu tak nemusí být úplně jasné, jaký podíl na očekávané expanzi investoři vlastně získají.

Firma v tiskové zprávě mimo jiné oznámila, že De Beers Jewelry, šperkař, který na světovém trhu s diamanty drží zhruba 30% podíl, kvalitu její technologie již uznal a zařadil laboratorně pěstované diamanty do svých nejnovějších kolekcí.

Diamanty je podle tiskové zprávy možné vypěstovat v širokém spektru barev, včetně barev, ve kterých se běžně v přírodě vyskytují, což může prakticky okamžitě převrátit trh naruby, zejména u velmi vzácných červených a modrých diamantů.

Speciální databázová technologie

Hlavním faktorem, který firmu Pure Diamond Co. Ltd. odlišuje od konkurence, je speciální databázová technologie Blockchain, která shromažďuje a digitalizuje informace o kultivaci, čištění a hodnocení laboratorně pěstovaných diamantů. Výsledkem je profil diamantu, který má koncový zákazník k dispozici, což značně zlepšuje transparentnost trhu a umožňuje zákazníkům lépe a kvalifikovaněji se rozhodovat při nákupu.

Pěstování diamantů v laboratorních podmínkách snižuje tlak na diamantové doly, které představují hrozbu pro životní prostředí. Navíc technologie Blockchain firmy Pure Diamond pomáhá zabránit šíření takzvaných „krvavých diamantů“, což jsou diamanty těžené ve válečných oblastech, přičemž zisk z jejich prodeje je využíván k dalšímu financování válečných konfliktů.

Diamanty je podle tiskové zprávy možné vypěstovat v širokém spektru barev, včetně barev, ve kterých se běžně v přírodě vyskytují, což může prakticky okamžitě převrátit trh naruby, zejména u velmi vzácných červených a modrých diamantů. Foto: Pure Diamond Lab

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Investice

Akciové trhy zahájily nový týden růstem

Tuzemský index PX po pátečním poklesu způsobeném podividendovým propadem Monety v pondělí rostl. Jeho hodnota se zvýšila o 0,47 procenta (1 550,68 b.). Nejlepší akcií na pražské burze bylo v pondělí Primoco. Jeho …

Vyplatí se zbavit se v květnu akcií?

Na patnácti hlavních světových akciových trzích výnosy od května do října trvale zaostávají za zbytkem roku. Největší sezónní rozdíl se vyskytuje u britského indexu FTSE 250 (1,7 %), zatímco u amerického indexu …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Mají solární panely a tepelná čerpadla smysl? Analýza dává důkaz

Analýza
Domácnosti, které si pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to z analýzy, kterou na vzorku téměř 2,5 tisíce zákazníků zpracovala společnost ČEZ Prodej. Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) mají výsledky k dispozici.