Není překvapivé, že podniky obsažené v aplikaci prodávají některé z piv od Prazdroje. Hospody je možné vyhledávat podle jména, lokality nebo značky zlatavého moku v nabídce. Filtrovat je lze i podle hodnocení zákazníků.
„Chceme lidem pomoci najít tu hospodu, která splní jejich očekávání. Pro někoho je kromě piva na čepu zásadní zahrádka, pro jiného sportovní přenosy nebo připojení k wi-fi, teplá kuchyně, akceptace stravenek či platebních karet. To vše aplikace Jdeš na pivo obsahuje,“ vysvětlil obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz.
Mapová část aplikace rozlišuje mezi jednotlivými typy provozoven – speciálními ikonkami jsou vyznačené tankovny nebo konceptové hospody jako Radegastovny, Kozlovny, Srdcovky či Plzeňky. U každé hospody jsou detailní informace o nabízených službách, kontaktní telefon nebo proklik na její webové stránky.
„Hospodským vlastně nabízíme bezplatnou možnost prezentace a snažíme se k nim navigovat další zákazníky. Věříme, že i oni novou aplikaci ocení,“ doplnil Mráz. Aplikace funguje nejen na chytrých mobilech, ale i na webové stránce www.jdesnapivo.cz. Prazdroj počítá s tím, že do ní bude zařazovat další podniky v Česku. „Prozatím v ní chybí sezónní provozovny, do budoucna bychom ale i lyžařům, cyklistům či vodákům chtěli nabídnout přehled hospůdek, které bývají otevřené jen na část roku,“ dodal obchodní ředitel.
Jdeš na pivo samozřejmě není jediná „hospodská“ aplikace. Patrně nejznámější je služba Restu.cz, která se chlubí tím, že největším průvodcem po restauracích. Čím dál tím oblíbenější je i Gastromapa herce a gastronomického nadšence Lukáše Hejlíka, který navštívil přes 1500 podniků celého Česka a z těchto výletů vytvořil přehledného gastronomického průvodce. A od letoška má navíc Hejlíkova Gastromapa aplikaci.
Populární je také Zomato, což je bývalá služba Lunchtime.cz. Restaurace lze také pohodlně vyhledávat i přes Mapy Google nebo Mapy.cz firmy Seznam.