Pro obchodníky je období Vánoc to nejsilnější z celého roku. Tematická výzdoba se tak rok co rok k údivu mnoha lidí objevuje stále dříve. V minulém roce se obchodní centra vánočně naladila již v září. Většina z nás však nakupuje dárky až v průběhu prosince, zjistil Finanční a ekonomický institut v anketě na svém webu.
Neoficiálním startem nákupu vánočních dárků je první adventní víkend. To potvrzují i výsledky ankety, která byla zveřejněna na webu FAEI. Vyplynulo z ní, že takřka 70 % lidí nakupuje dárky v průběhu prosince, přes 20 % nechává pořízení dárku dokonce až na pár dní před Štědrým dnem.
Advent tradičně znamená růst tržeb pro obchodníky
Během celého adventu obchodníkům výrazně rostou tržby. Žně zažívají především obchodní centra, kde zákazník může často pořídit vše pod jednou střechou. K nákupu vánočních dárků na těchto místech se rozhoduje každoročně kolem 60 % lidí. Stále oblíbenějším místem, kde koupit některý z dárků, je samozřejmě také internet. Nejpopulárnější bývá na e-shopech elektronika.
Dárky na poslední chvíli
Nákupní horečka vrcholí obvykle poslední adventní víkend, kdy je mnohdy i prodloužena otevírací doba obchodů. Podle mnohých internetových článků nechávají nákupy na poslední chvíli více muži než ženy, kteří nejčastěji míří do parfumérií a pro nákup kosmetiky.