Kam zmizelo devět tisíc nových škodovek?

Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto včera informoval, že v České republice se loni zaregistrovalo 206 876 nových osobních automobilů kategorie M1, z nichž téměř 71 000 neslo značku Škoda. Už dva týdny dříve ale automobilka informovala, že v roce 2021 celosvětově dodala zákazníkům 878 200 vozů, z toho na Česko podle tiskové zprávy připadlo 79 900 vozů.
Nejprodávanějším elektromobilem loňského roku se v tuzemsku stal model Škoda Enyaq iV se 738 exempláři. To není ani jedno procento vozů, které loni automobilka dodala zákazníkům. Foto: Škoda Auto

Vzhledem k tomu, že tento text vznikal včera po běžné pracovní době, nebylo již možné kontaktovat nikoho z automobilky pro vysvětlení toho, kam „zmizelo“ téměř devět tisíc škodovek. Takový je totiž rozdíl mezi celkovým počtem vozů loni dodaných zákazníkům a registrovaným osobním automobilům značky Škoda Auto v roce 2021.

Jako jedno z možných vysvětlení se nabízí to, že část vozů v prosinci dodaných zákazníkům jezdila do konce roku 2021 na převozních značkách (které mají jen desetidenní platnost, pozn. aut.) a registrovány byly tyto automobily až letos v lednu. Ale za celý prosinec loňského roku automobilkou dodaných 6 700 aut stále neodpovídá téměř devíti tisícům rozdílu v číslech, která poskytla.

Infografika: Škoda Auto

Dalším z možných vysvětlení může být to, že Škoda Auto do statisticky vyššího údaje téměř 80 tisíc dodaných vozů zahrnula i své dealery. Mezi „dodanými“ auty by tak mohla být započtena i ty, která sice byla vyrobena loni, ale neměla registrační značku, protože stála vystavené v autosalónech. Na druhou stranu statistiku nově registrovaných aut zkresluje sama automobilka vozy, které „na značkách“ provozuje.

Tak či onak, přestože se včera automobilka, která je lídrem tuzemského trhu, pochválila, že uplynulý rok považuje za úspěšný navzdory pandemii koronaviru a narušeným dodavatelským řetězcům v automobilovém průmyslu, zákazníci to mohou vidět jinak.

PSALI JSME:
High-tech továrna na úpatí Krkonoš

Podle Maláčka autorizovaní dealeři automobilky evidují za celý rok 2021 celkem 107 000 objednávek. Finálně uspokojeno, čímž myslíme automobil se značkou, který může brázdit silnice, bylo loni 71 tisíc zákazníků. Současně to znamená, že 36 tisícům zákazníků se automobilce loni nepodařilo dodat jimi objednaný automobil.

Převedeno z řeči čísel, byl to každý třetí, kdo si loni objednal novu škodovku. „Prodejní proces samozřejmě ovlivňují dodací lhůty, které se zatím nezkracují, ale děláme maximum pro to, aby každý vůz byl konkrétnímu zákazníkovi doručen v nejkratším možném termínu,“ vysvětlil Maláček. Držíme palce, hlavně zákazníkům!

PSALI JSME:
Nové modely škodovky se rodí z hlíny v utajované hale

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.