
Vzhledem k tomu, že tento text vznikal včera po běžné pracovní době, nebylo již možné kontaktovat nikoho z automobilky pro vysvětlení toho, kam „zmizelo“ téměř devět tisíc škodovek. Takový je totiž rozdíl mezi celkovým počtem vozů loni dodaných zákazníkům a registrovaným osobním automobilům značky Škoda Auto v roce 2021.
Jako jedno z možných vysvětlení se nabízí to, že část vozů v prosinci dodaných zákazníkům jezdila do konce roku 2021 na převozních značkách (které mají jen desetidenní platnost, pozn. aut.) a registrovány byly tyto automobily až letos v lednu. Ale za celý prosinec loňského roku automobilkou dodaných 6 700 aut stále neodpovídá téměř devíti tisícům rozdílu v číslech, která poskytla.

Dalším z možných vysvětlení může být to, že Škoda Auto do statisticky vyššího údaje téměř 80 tisíc dodaných vozů zahrnula i své dealery. Mezi „dodanými“ auty by tak mohla být započtena i ty, která sice byla vyrobena loni, ale neměla registrační značku, protože stála vystavené v autosalónech. Na druhou stranu statistiku nově registrovaných aut zkresluje sama automobilka vozy, které „na značkách“ provozuje.
Tak či onak, přestože se včera automobilka, která je lídrem tuzemského trhu, pochválila, že uplynulý rok považuje za úspěšný navzdory pandemii koronaviru a narušeným dodavatelským řetězcům v automobilovém průmyslu, zákazníci to mohou vidět jinak.
Podle Maláčka autorizovaní dealeři automobilky evidují za celý rok 2021 celkem 107 000 objednávek. Finálně uspokojeno, čímž myslíme automobil se značkou, který může brázdit silnice, bylo loni 71 tisíc zákazníků. Současně to znamená, že 36 tisícům zákazníků se automobilce loni nepodařilo dodat jimi objednaný automobil.
Převedeno z řeči čísel, byl to každý třetí, kdo si loni objednal novu škodovku. „Prodejní proces samozřejmě ovlivňují dodací lhůty, které se zatím nezkracují, ale děláme maximum pro to, aby každý vůz byl konkrétnímu zákazníkovi doručen v nejkratším možném termínu,“ vysvětlil Maláček. Držíme palce, hlavně zákazníkům!