Každé páté dovezené ojeté auto ze zahraničí je zamaskovaný vrak

U dovážených vozidel se zatajují havárie, velmi často jde o totální vraky. Každé páté dovezené ojeté auto je havarované. Tvrdí to Cebia na základě nových dat. Téměř třicet procent dotažených aut vykazuje známky zamaskované těžké havárie. Údaje vyplynuly z analýzy na tisíci vozech.
Ilustrační foto: Depositphotos.com

O tom, že v případě škod u zahraničních vozidel zpravidla nejde jen o proražený nárazník, svědčí fakt, že nejčastěji škody dosahují více než 8 tisíc euro (cca 208 000 Kč). Analýza také vyvrátila mýtus mezi českými zákazníky, kteří ještě často stále věří, že vozy dovážené z Německa jsou obecně kvalitní a kvalitnější než vozy s českým původem. U 77 % analyzovaných aut se škodní událostí byl prodejcem uveden německý původ.

Výsledky jsou o to více alarmující, neboť analýza se týkala spíše mladších vozů. Polovina dovážených aut jsou starší 10 let, a proto lze očekávat, že u nich budou havárie a poškození ještě častější.

Jak z analýzy vyplynulo, zisky prodejců mohou jít i při relativně malém počtu vozidel do desítek milionů. Jen v loňském roce se přitom do Česka dovezlo 177 117 ojetých osobních vozidel. Za posledních deset let jich bylo už téměř 1,5 milionu (1 437 716 ks). Vozy dovezené do ČR tvoří aktuálně zhruba polovinu ojetých aut nabízených k prodeji.

Průměrné stáří všech prodávaných dovezených ojetých vozů bez ohledu na rok dovozu se letos v prvním pololetí pohybovalo na hranici 11 let (11,4). Naopak vozy s českým původem vykazovaly průměrné stáří pouhých 7,5 roku. Průměrné stáří vozového parku v ČR se stále zvyšuje a v letošním prvním pololetí dosáhlo podle dat Svazu dovozců automobilů 14,82 roku.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 7
Sdílet článek