Každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo

Průzkum
Češi nemají problém s koupí ojetého auta, ukázal aktuální průzkum společnosti ČSOB Leasing. Auto z druhé ruky by si podle něj nikdy nekoupila jen čtyři procenta dotázaných. I při nákupu ojetého vozu ale lidé chtějí mít jistotu, že za své peníze dostanou to nejlepší – devět z deseti Čechů se proto při koupi ojetého vozu zajímá o jeho původ a historii. O možnostech financování naopak příliš nepřemýšlejí, zajímá se o ně jen každý čtvrtý.
Každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo. Foto: Depositphotos.com

Čtyři z deseti Čechů si chtějí koupit auto nejpozději do tří let. Jen čtvrtina z nich ale uvažuje o koupi nového vozu, naprostá většina lidí chce koupit ojetinu. Důvod je jasný – je to levnější. Cena je rozhodujícím faktorem pro 84 % zájemců, na vozidle je proto nejvíc zajímá jeho stav a původ. I tak ale každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo.

Aby se však koupě vyplatila, musí být auto v dobrém stavu, což je ovšem někdy těžké rozpoznat. I když se o historii vozu zajímá 92 % lidí, jen každý druhý si ji opravdu zjistí. „Naprostým základem je nakupovat u ověřeného a důvěryhodného prodejce, který vám umožní si auto pořádně prohlédnout a poskytne vám k němu veškeré informace. Měl by vám také umožnit nechat auto zkontrolovat automechanikem a vyzkoušet při zkušební jízdě,“ radí Pavel Prokop, generální ředitel společnosti ČSOB Leasing.

Kupci ojetin jsou podle odborníků čím dál ostražitější. Podle údajů Auto ESA, až 90 % všech zájemců o ojetinu požaduje doklad o jejím prověření. Klienti nejčastěji požadují informaci, zda vozidlo není evidováno jako odcizené, dále informaci, zda vozidlo není vedeno v Centrální evidenci exekucí, nebo zda není zastaveno ve prospěch některé úvěrové společnosti.

„Měsíčně registrujeme až 50 vozidel, která jsou v exekuci, a přesto se je jejich majitelé snaží prodat,“ vysvětluje Pavel Foltýn z řetězce autobazarů Auto ESA, proč firma ročně investuje přibližně 11 milionů korun do prověřování všech vozů, které jsou nabízeny k prodeji. „V Autosalonu ČSOB Leasing mají naši klienti záruku původu i kvality vozu, neboť jej kupují přímo od nás, a ČSOB Leasing byl jejich prvním majitelem,“ dodává Prokop.

Podle loňského průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily se přes dvě třetiny kupujících nezajímají o servisní historii. Více než polovina zákazníků se po koupi ojetého auta potýkala s technickými problémy. Investice do následných oprav ve výši do 20 tisíc korun muselo vydat 68 % dotázaných, 25 % jich do opravy investovalo částku do 50 tisíc korun. Nejčastější závady se vyskytly v elektronice vozidla (18,8 %), v motoru (13,3 %) a na podvozku (6,1 %). Přibližně 11,5 % zákazníků také zjistilo, že vozidlo bylo v minulosti havarované.

PSALI JSME:
Podrazy s ojetinami: Kód auta lze pořád vyškrábat třeba šroubovákem, říká specialista

  1. takze 2/3 kupuji auto v lepsim stavu, nez se zda? to je nesmysl. To by ESA davno zkrachovala. V bazaru clovek temer vzdy (odhadem >99%) koupi auto v horsim stavu, nez se zda. Ja tam kupuju taky. A prodavam auto v horsim stavu, nez priznavam (o vsech zavadach a opotrebeni nevim).

  2. Někteří si kupují i nové auto , které je v horším stavu než se zdá – třeba takové co má pod kapotou tříválec a oni si myslí, že je tam normální motor.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Motorismus

Máte auto? Pod stromeček si přejte nabíječku

Každý rok se to opakuje, když různé autokluby nebo asistenční služby zveřejňují nejčastější trable běžných motoristů: Vede akumulátor. Nízké teploty, krátké jízdy, nedostatečná údržba, přesluhování – to všechno …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru