Každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo

Průzkum
Češi nemají problém s koupí ojetého auta, ukázal aktuální průzkum společnosti ČSOB Leasing. Auto z druhé ruky by si podle něj nikdy nekoupila jen čtyři procenta dotázaných. I při nákupu ojetého vozu ale lidé chtějí mít jistotu, že za své peníze dostanou to nejlepší – devět z deseti Čechů se proto při koupi ojetého vozu zajímá o jeho původ a historii. O možnostech financování naopak příliš nepřemýšlejí, zajímá se o ně jen každý čtvrtý.
Každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo. Foto: Depositphotos.com

Čtyři z deseti Čechů si chtějí koupit auto nejpozději do tří let. Jen čtvrtina z nich ale uvažuje o koupi nového vozu, naprostá většina lidí chce koupit ojetinu. Důvod je jasný – je to levnější. Cena je rozhodujícím faktorem pro 84 % zájemců, na vozidle je proto nejvíc zajímá jeho stav a původ. I tak ale každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo.

Aby se však koupě vyplatila, musí být auto v dobrém stavu, což je ovšem někdy těžké rozpoznat. I když se o historii vozu zajímá 92 % lidí, jen každý druhý si ji opravdu zjistí. „Naprostým základem je nakupovat u ověřeného a důvěryhodného prodejce, který vám umožní si auto pořádně prohlédnout a poskytne vám k němu veškeré informace. Měl by vám také umožnit nechat auto zkontrolovat automechanikem a vyzkoušet při zkušební jízdě,“ radí Pavel Prokop, generální ředitel společnosti ČSOB Leasing.

Kupci ojetin jsou podle odborníků čím dál ostražitější. Podle údajů Auto ESA, až 90 % všech zájemců o ojetinu požaduje doklad o jejím prověření. Klienti nejčastěji požadují informaci, zda vozidlo není evidováno jako odcizené, dále informaci, zda vozidlo není vedeno v Centrální evidenci exekucí, nebo zda není zastaveno ve prospěch některé úvěrové společnosti.

„Měsíčně registrujeme až 50 vozidel, která jsou v exekuci, a přesto se je jejich majitelé snaží prodat,“ vysvětluje Pavel Foltýn z řetězce autobazarů Auto ESA, proč firma ročně investuje přibližně 11 milionů korun do prověřování všech vozů, které jsou nabízeny k prodeji. „V Autosalonu ČSOB Leasing mají naši klienti záruku původu i kvality vozu, neboť jej kupují přímo od nás, a ČSOB Leasing byl jejich prvním majitelem,“ dodává Prokop.

Podle loňského průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily se přes dvě třetiny kupujících nezajímají o servisní historii. Více než polovina zákazníků se po koupi ojetého auta potýkala s technickými problémy. Investice do následných oprav ve výši do 20 tisíc korun muselo vydat 68 % dotázaných, 25 % jich do opravy investovalo částku do 50 tisíc korun. Nejčastější závady se vyskytly v elektronice vozidla (18,8 %), v motoru (13,3 %) a na podvozku (6,1 %). Přibližně 11,5 % zákazníků také zjistilo, že vozidlo bylo v minulosti havarované.

PSALI JSME:
Podrazy s ojetinami: Kód auta lze pořád vyškrábat třeba šroubovákem, říká specialista

Zavřít reklamu ×
  1. takze 2/3 kupuji auto v lepsim stavu, nez se zda? to je nesmysl. To by ESA davno zkrachovala. V bazaru clovek temer vzdy (odhadem >99%) koupi auto v horsim stavu, nez se zda. Ja tam kupuju taky. A prodavam auto v horsim stavu, nez priznavam (o vsech zavadach a opotrebeni nevim).

    • Tak to já měl štěstí mezi několika kupovanými auty. Pro manželku oct1, máme ji 10 let z dovozu a bez investic z bazaru z Berouna. Jezdí stále v pohodě. Druhé z jiného bazaru v Berouně p406, taktéž auto v pohodě, spíše jsem zjistil, že majitele okrádal autorizovaný servis na opravách, když tomu nerozuměl.

  2. Někteří si kupují i nové auto , které je v horším stavu než se zdá – třeba takové co má pod kapotou tříválec a oni si myslí, že je tam normální motor.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB