Klienti bank prý ztrácejí důvody chodit na pobočku. Na internetu na ně ale může číhat nebezpečí

Česká republika sice kraluje v používání bezkontaktních platebních karet, ale inovace v oblasti mobilních plateb nejsou v Česku tak rozšířené, jako jinde ve světě. Nabízí je jen některé banky a pouze uživatelům Androidu s čipem NFC.
Klienti bank prý ztrácejí důvody chodit na pobočku. Na internetu na ně ale číhají nebezpečí. Foto: FAEI.cz

Přestože je mobilním platbám nakloněna třetina Čechů, využívá je jen 12 % populace, oproti 14 % Slováků, 28 % Rakušanů a 33 % Maďarů. Ukázal to průzkum EY Consumer Banking Survey 2018. Každý třetí tuzemský klient podle něj využívá smartbanking a jeho obliba prý stále roste. Banky optimalizují počet poboček a zavádějí samoobslužné terminály. Na pobočky chodí klienti čím dál méně, tvrdí průzkum, a klesá i četnost kontaktování call-centra banky.

Chytrý telefon využívá 7 z 10 Čechů, což je více než notebook nebo PC, uvádí průzkum. Smartphony používají téměř všichni mladí (18-34 let) napříč zkoumanými zeměmi (Česká republika, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko a Srbsko).

„Ve chvíli, kdy je více než polovina populace mnohem otevřenější ryze online bankovnictví než v minulosti, vidíme obrovský prostor pro zdokonalení smartbankingu. Tři čtvrtiny populace mají smartphony, ale stále jen 41 % z nich využívá smartbanking. Potenciál vidíme zejména v rozšíření nabídky služeb aplikací pro mobilní bankovnictví, jakož i zavádění fintechových služeb pod hlavičkami bank,“ řekl Pavel Riegger z EY.

I přesto, že smartbanking používá jen 41 % majitelů chytrých telefonů, mobilní bankovnictví má velký prostor pro růst. V posledních 12 měsících je jeho využívání na vzestupu, podle průzkumu jej stále více používá pětina z nás. A na pobočky prý chodíme čím dál méně, přičemž podobný klesající trend nastává i při kontaktu s pracovníky bankovních call-center.

PSALI JSME:
Máte v mobilu nějakou finanční aplikaci? Buďte ve střehu

Čekání na inovace

S postupným rozmachem technologií a osvojováním digitálních dovedností se i banky snaží uzpůsobovat prostředí aplikací pro smartphony, pro něž primárně vyvíjejí aplikace.

„Češi jsou připraveni na inovace, které jim usnadní život. Naše banky často nabízejí skvělá řešení, ale klienti o nich vůbec nevědí. Finanční instituce musí své zákazníky seznámit s řešeními, která pro ně přichystaly. V opačném případě hrozí, že klienti odejdou ke konkurenci, která jim službu více přiblíží. Klientům je nutné vysvětlit, v čem jsou jejich inovace přínosné, jak ulehčí bankovní styk, a ujistit je, že jsou bezpečné,“ vysvětlil Riegger.

PSALI JSME:
Pozor! Aplikace QRecorder cílí na české uživatele mobilů a jejich internetové bankovnictví

Máte zabezpečený mobil?

Především u internetového bankovnictví byste si měli dát pozor na to, kde se k internetu přihlašujete. K vyřizování finančních záležitostí určitě nepoužívejte otevřené Wi-Fi sítě, aby vaše odeslaná data někdo neodposlechl a nezneužil, upozorňují odborníci.

„Naprostá většina Čechů používá pro správu svého účtu elektronické bankovnictví a téměř padesát procent pro přístup do něj využívá svůj mobilní telefon,“ konstatoval vloni v rozhovoru pro portál Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) Tomáš Hládek z České bankovní asociace.

Asociace podle Hládka zjistila, že „41 procent dotázaných vůbec netuší, zda má svůj mobil zabezpečený“. V takovém případě se dá předpokládat, že ho zabezpečený nemá, neboť mobilní antiviry zpravidla nepatří do základního softwarového vybavení chytrých telefonů.

PSALI JSME:
Kybernetická kriminalita: Stále se málo chráníme

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Finance

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?