Klienti ušetří „drobné“, banka i tak vydělá miliardy

Přestože ČSOB, podle velikosti bilanční sumy za loňský rok druhá největší banka v Česku, za letošní první kvartál hlásila meziroční dvacetiprocentní nárůst čistého zisku ve výši 4,8 miliardy korun (psali jsme), meziročně zpřísnila podmínky červencové letní akce pro své klienty platící v Chorvatsku bezhotovostně. Letos v červenci mohou za platby kartou (ale pozor, jen v chorvatských kunách) u Jadranu ušetřit maximálně tisícovku, informovala ČSOB.
Letos mohou klienti skupiny ČSOB při platbách kartou v Chorvatsku „výrazně uspořit“ maximálně tisíc korun. Vloni banka nabízela lepší podmínky. Reprofoto: kartoulevneji.cz/FAEI.cz

Loňská, pět jen červencová akce přitom uváděla jako možnou úsporu tento příklad: „Týden v hotelu, který by při platbě v hotovosti vyšel v přepočtu na 36 020 korun, bude v případě placení kartou Mastercard stát 34 270 korun, což je rozdíl 1750 korun.“

Navíc měli vloni klienti ČSOB a Poštovní spořitelny při platbě kartou u obchodníka v Chorvatsku automaticky zvýhodněný kurz chorvatské kuny. Tedy pokud byli držiteli jakékoliv Mastercard debetní nebo kreditní karty ČSOB nebo Poštovní spořitelny, píše se v loňské tiskové zprávě. Letos se ale banka o žádném zvýhodněném kurzu v tiskové zprávě nezmiňuje.

Letošní červencová akce, která má podpořit bezhotovostní platby v nejčastější letní dovolenkové destinaci Čechů, kteří mají karty ČSOB a Poštovní spořitelny, se podle podmínek marketingové akce netýká karet typu Mastercard Business a Visa Business.

Jenže vloni ČSOB myslela s letní marketingovou akcí i na firemní klienty, kteří při nákupu byznys kartou na čerpacích na stanicích MOL dostali v červenci a srpnu zpět vždy tři procenta.

ČSOB má také zjevně problém s „časem“. Zatímco v úvodu tiskové zprávy z tohoto týdne se uvádí, že banka klientům při platbě kartou „vrátí hned pět procent“, v jejím závěru stojí, že „ušetřenou částku uvidí klienti ČSOB a Poštovní spořitelny v srpnu na svých bankovních účtech, kam jim bude po zúčtování transakcí připsána“. Takže hned v srpnu?

Vtipným dokreslením je, že na stránkách www.kartoulevneji.cz jsou již dnes vyvěšena pravidla letošní marketingové akce ČSOB, která jsou datována takto: „V Praze, dne 1. 7. 2019“, viz obrázek níže. Ještě že si banka za tuto možnost cestování časem do budoucnosti neúčtuje žádné poplatky.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena