Komunita českého esportu může mít za pět let přes půl milionu osob

Nyní zhruba 350 tisíc, do pěti let přes půl milionu. To je odhad poradenské společnosti Moore Czech Republic, pokud jde o počet českých hráčů věnujících se soutěžnímu hraní videoher, založený na tom, že množství hráčů se celosvětově zvyšuje o 10 až 12 procent ročně. Česko by jich tímto tempem mohlo mít za pět let 550 až 600 tisíc.
Ilustrační foto: Pixabay.com

Objem peněz v tomto odvětví by zároveň mohl ročně přesáhnout 600 milionů korun. Má tak potenciál přerůst i řadu konvenčních sportů. Například v Německu již esportové kluby získaly statut neziskových organizací, u nás podporuje rozvoj esportu například svaz Czech Electronic Sport Association (CESA).

Elektronický sport neboli esport se celosvětově stává významnou součástí sportovního světa, která láká nejen hráče s profesionálními ambicemi, ale také diváky a sponzory. Například loňské mistrovství světa v populární hře League of Legends sledovalo v nejvytíženější moment více diváků (čtyři miliony) než stream finále ligy amerického fotbalu NFL (3,4 milionu).

PSALI JSME:
Více než polovina Čechů se věnuje sportu alespoň jednou týdně. Nejoblíbenější je turistika

„V České republice se esport přímo i nepřímo dohromady dotýká zhruba tří milionů lidí. Jádro esportového prostředí čítá řádově 350 tisíc lidí a tvoří jej hráči účastnící se turnajů nebo jejich aktivní fanoušci. To je více, než kolik osob registruje svaz nejoblíbenějšího českého sportu, tedy fotbalu,“ říká Tomáš Buriánek, odborník na sportovní problematiku poradenské společnosti Moore Czech Republic.

Český esport má stamilionový potenciál

Pokud by český esport sledoval celosvětový trend růstu o 10 až 12 % ročně, počet aktivních hráčů a fanoušků by za pět let dosáhl 550 až 600 tisíc. Stejně tak by rostl i objem peněz, který esportem ročně proteče. V současnosti podle Moore Czech Republic dosahuje výše zhruba 250 milionů korun a tvoří jej příjmy z technologické podpory, reklamy či sponzoringu.

PSALI JSME:
Pořádně zapařit. Pandemie zvedla prodeje her jako o Vánocích

„Popularita esportu stále stoupá a do odvětví vstupují významné společnosti, například z technologických oborů. V tomto kontextu by se český trh mohl v roce 2025 pohybovat na úrovni 600 milionů korun. Již nyní přerůstá nebo má potenciál přerůst řadu konvenčních sportů, a to – na rozdíl od běžných sportů – aktuálně bez podpory na národní úrovni,“ vysvětluje Marcela Hrdá ze společnosti Moore Czech Republic.

Podpora konkurenceschopnosti českého esportu

V sousedním Německu již esport patří mezi běžná sportovní odvětví, esportové kluby zde totiž získaly statut neziskových organizací. Díky tomu došlo k vyjasnění daňových či darovacích vztahů a klubům se tak otevřela cesta, jak získávat finanční podporu.

„Česká republika by se tímto příkladem mohla inspirovat, aby byla v budoucnu v tomto rychle se rozvíjejícím odvětví konkurenceschopná. Nevylučuje se ani začlenění esportu mezi olympijské sporty, což by významně přispělo jeho dalšímu globálnímu rozvoji,“ dodává Petr Šimoník, prezident CESA.

PSALI JSME:
Kluk z Vršovic pomáhá vyvíjet herní blockbustery pro miliony hráčů na celém světě

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

České jaderné elektrárny se zbavují závislosti na Rusku

Analýza
Do jaderné elektrárny Dukovany dodávala palivo bezmála 40 let ruská společnost TVEL. Letos ji nahradí americká společnost Westinghouse. Rusové končí také s dodávkami pro Temelín. Dalším krokem, kterým se elektrárenská společnost ČEZ odstřihává od spolupráce s Ruskem, je smlouva o obohacování uranu s francouzskou firmou Orano.