
Protiepidemická opatření byla důvodem vyřazení teambuildingu v 79 % případů, v pěti procentech šlo o ekonomické důvody, ve zbytku firem vyčkávají, jak se situace vyvine, nebo šlo o jiné interní důvody.
Každá druhá firma (52 %) přitom považuje teambuilding za velmi důležitý nástroj personalistiky, pro desetinu zaměstnavatelů je jen jedním z mnoha způsobů práce s lidmi a ve čtvrtině firem společné akce považují především za zábavu pro tým.
S ohledem na současný trend většího zavádění home office bude podle 68 % dotázaných teambuilding ještě důležitější než dřív. Jen devět procent zaměstnavatelů má opačný názor, čtrnáct procent míní, že důležitost firemních akcí zůstane stejná a zbytek nedokázal odpovědět.
Pouze sedmnáct procent firem považuje účast na teambuildingu za povinnou. Naprostá většina zaměstnavatelů ale respektuje rozhodnutí zaměstnanců. „Pokud někomu akce nesedí, nemusí se účastnit. Snažíme se tomu předcházet, posíláme lidem dotazníky a ptáme se na jejich preference,“ vysvětluje Jana Kuprová, HR specialistka Klikpojištění.cz.
„Ideální je akce navržená přímo zaměstnanci a uskutečněná s podporou společnosti,“ potvrzuje personalista Martin Beer z mladoboleslavské firmy Suchánek & Walraven. „Důležitost teambuildingu by se neměla podceňovat, firma na kvalitních vztazích může jen profitovat,“ doplňuje Monika Jehličková, personalistka digitální agentury eBrána z Pardubic.
„Přestože letošní situace organizování teambuildingových akcí komplikuje, třiačtyřicet procent firem jim zůstalo věrných,“ říká František Boudný, šéf Předvýběru.CZ. Podle něj je důležité mít v týmu lidi, kteří jedou na stejné vlně i v nepracovních aktivitách. A navíc, jak dodává s poukazem na jiný průzkum mezi zaměstnanci, „Teambuilding je účinný i proto, že víc než osm lidí z deseti má firemní aktivity rádo.“