Lidi v zákaznických centrech budou nahrazovat automaty. Vznikají i v Česku

Jedna z pracovních pozic, která již začíná být aktuálně ohrožena robotizací, tedy Průmyslem 4.0, kterému se tento týden podrobněji věnujeme, je operátor infolinky. „Hřebíčky do rakve“ tohoto povolání vyvíjejí nejen ve Facebooku, ale i v českém Datasysu.

Ilustrační foto: Pixabay

Komunikaci se zákazníky obstarají „inteligentní chatovací roboti“. Zatím ještě nenahradí telefonní operátory, ale ti, kteří vyřizují elektronickou komunikaci, se  již mohou pomalu začít rozhlížet po jiné práci. Ale jakmile firmy zjistí, že to takhle opravdu může fungovat, začnou převádět styk se zákazníky z telefonní podoby na elektronickou také.

Takzvaní chatboti totiž zvládnou nejen komunikaci se zákazníkem, včetně nahlášení poruchy, ale i vyřízení jeho požadavků. Poskytnou mu také nápovědu či předloží objednávku. Což přesně zapadá do současného trendu Průmyslu 4.0. Tedy v podstatě další průmyslové revoluce. Podrobněji jsme se jí věnovali v pondělním rozhovoru a ve včerejší analýze, která poukazovala právě na statisíce pracovních míst, jež Průmysl 4.0 ohrožuje.

„Není potřeba mrhat lidskou kapacitou na zodpovídání stále se opakujících problémů, zkrátka nasadíte bota a můžete se věnovat něčemu produktivnějšímu,“ říká Martin Novák, který má v české společnosti Datasys chatboty na starosti. V této firmě chatbot zatím odpovídá na jednoduché otázky uživatelů v servisu a heldesku. A učí se, neboť je inteligentní. Dokáže také vyhodnocovat konverzace. Může fungovat i s aplikacemi Facebook, Skype a podobnými platformami.

Předpokládá se, že chatboti najdou uplatnění v bankách, nebo v pojišťovnictví, kde by pomáhali i s výběrem konkrétních produktů. Jejich nasazení se čeká také v nejrůznějších předprodejích a při rezervaci jízdenek a vstupenek.  A to jsou jen prvotní možnosti.

Jistá šance v téhle oblasti ale ještě zbývá. Alespoň podle Datasysu, který na svých stránkách uvádí: Naše řešení umožňuje využít z obou světů to nejlepší – zkombinovat komunikaci reálných lidí a automatizovaných ´botů´ tak, aby to bylo pro klienta příjemné a pro provozovatele služby efektivní.“

Což pro lidi ze zákaznických center znamená, že jednoduše musí být lepší, než stroje. Ovšem to lepší znamená o hodně lepší. O tolik, aby se zákazníky mohli jednat o složitějších věcech. A přesvědčovat je o tom, co si mají koupit. Jenže to už by ani nemuseli být operátory v zákaznických centrech…

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zaměstnání

Nabídka volných pracovních míst klesá

Navzdory nepřesvědčivým výsledkům české ekonomiky v posledním roce a půl se situace na trhu práce rozhodně nijak dramaticky nevyhrotila. Ekonomika byla sice v útlumu, na trh práce přicházeli další lidé, nicméně …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.