
Třetí čtvrtletí fiskálního roku 2025 přineslo investorům to, na co již dlouho čekali – jasný signál, že poptávka po luxusním zboží nevyhasla, ale pouze na určitou dobu zpomalila. Kromě toho výsledná čísla posílila i cenu akcií LVMH – ta po výsledcích vzrostla o 14 procent, což představuje nejlepší den za posledních 24 let.
Skupina zastřešující značky, jako Louis Vuitton, Dior, Tiffany & Co. či Moët & Chandon, zaznamenala meziroční organický růst o jedno procento, což může na jedné straně evokovat příliš slabý výkon, ale zároveň je klíčové vnímat situaci komplexněji.
První polovina letošního roku se totiž nesla ve znamení poklesu, a tak tato hodnota představuje symbolický návrat do pozitivních čísel. Celkové tržby dosáhly 18,3 miliardy eur, což sice znamená mírný pokles oproti minulému roku, ale opět – s ohledem na předchozí očekávání jde o jednoznačné překonání v pozitivním smyslu.
Nejsilnějším motorem růstu byla divize Sephora, která zaznamenala organický růst tržeb až o sedm procent. Síť parfumerií nejenže těžila z expanze do nových regionů, ale také z úspěchu značky Rhode, kterou založila americká modelka Hailey Bieberová.
V neposlední řadě se dařilo i segmentu vína a destilátů, kde došlo ke stabilizaci po napětí kolem čínských a amerických celních sazeb. Z geografického hlediska pak šlo o pokračující růst napříč Spojenými státy a Evropou, přičemž klíčové je oživení na asijském trhu s výjimkou Japonska.
Pozitivního hodnocení se LVMH dostalo i ze strany analytiků předních investičních bank. Citi označila výsledky za paprsek naděje pro celý sektor luxusu, přičemž německá privátní banka Bernstein Bank dokonce zvýšila i svou očekávanou cílovou cenu akcií, konkrétně na 700 eur.
Generální ředitel LVMH, Bernard Arnault, který je dnes nejen tváří firmy, ale i symbolem francouzského podnikatelského ducha, zdůrazňuje, že strategie LVMH stojí na třech hlavních pilířích – autenticitě, kvalitě a excelenci.

Firma navíc v rámci výhledu na nadcházející období, zbytek letoška a následně rok 2026, stanovila, že bude ještě více usilovat o udržení své globální vedoucí pozice – nejen rozšiřováním portfolia, ale i prohlubováním vztahu se zákazníky, kteří v luxusu nehledají pouze samotné produkty, ale i emoce a hodnoty.
Vývoj ceny akcií společnosti LVMH by se od roku 2024 dal označit převážně jako medvědí trend, ale aktuální výsledky za třetí čtvrtletí naznačují, že by mohlo dojít k zásadní změně.
Fundamentální situace, na níž do značné míry závisí konečná cena akcií, zaznamenává organický růst, což představuje potenciál pro nákup společnosti, která se na trhu pohybuje pod svým absolutním maximem – případný nárůst ceny na toto maximum by znamenal zhodnocení o více než 50 procent.
Autorka je analytička společnosti Wonderinterest Trading
(Redakčně upraveno)














 
