
S přibývajícími možnostmi přepravy spotřebitelé také hledají nejvýhodnější varianty služeb, například různé možnosti výpočtu ceny. Důraz na cenu balíkové přepravy odpovídá i údajům z portálu e-Balík, kde si zákazníci mohou zvolit kalkulaci ceny buď podle váhy balíků, anebo podle jejich rozměrů. Dle vlastního uvážení si tak mohou zvolit způsob, který je pro ně výhodnější.
Podobný podíl respondentů (77,7 %) kvalitu a spolehlivost preferoval i v loňském průzkumu. „Pro spotřebitele je podle průzkumu důležitá také možnost využívat ParcelShopy, tedy výdejní a podací místa přepravců. Díky tomu, že v nich nemusejí čekat ve frontách, šetří zákazníci svůj čas. A roli samozřejmě hrají i jejich předchozí zkušenosti s konkrétní službou,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.
A jak je to se šetřením času? Podle Mall Group prý Češi ročně stráví čekáním na vyzvednutí dobírky z internetových e-shopů, které spadají pod skupinu Mall Group, až deset dnů ve frontě na poště. „Čerpáme z průzkumu a z vlastních dat,“ vysvětlila na dotaz portálu FAEI.cz mluvčí skupiny Táňa Lálová, v článku, který spočítal, že deset dnů ve frontě na poště při čekání na vyzvednutí dobírky představuje 240 hodin.