Nákupy hraček už odstartovaly. Tuzemské e-shopy letos očekávají rekordní vánoční sezónu

Každoročním vrcholem roku jsou pro e-shopy předvánoční nákupy. Právě ty rozhodují o úspěšnosti letošního roku a letošní očekávání jsou nastavena velmi vysoko. Vyplývá to z aktuální analýzy trhu logistického operátora WEDO. Firma počítá s tím, že před Vánoci bude rozvážet až 100 tisíc balíků denně.
Nákupy hraček, které každoročně tvoří zásadní část vánočního obratu obchodníků, letos odstartovaly dříve než v předchozích letech. Nejvyhledávanější hračkou v září bylo Lego. Ilustrační foto: FAEI.cz

Podle očekávání českých e-shopů bude letošní vánoční sezóna velmi silná. V předvánočním období podle nedávného šetření očekává 45 procent on-line obchodů meziroční růst tržeb, 17 procent dokonce věří ve více než 20procentní nárůst. Téměř polovina pak očekává, že tržby budou stejné jako loni, s poklesem tržeb v předvánočním období počítá jen osm procent z nich.

„V době loňského lockdownu došlo k bezprecedentnímu nárůstu nákupů na e-shopech, vypadá to, že většina klientů již zůstane převážně on-line nakupování věrná a jen část se zcela vrátí do kamenných prodejen,“ komentoval výsledky výzkumu mezi partnerskými e-shopy generální ředitel WEDO Daniel Mareš.

Na nákupy on-line už si navíc zvykli i klienti. Podle nedávno zveřejněného srpnového průzkumu Instant Research na vzorku 1050 respondentů kamenné obchody upřednostňuje jen 13 procent klientů: Devět procent dotázaných bude nakupovat převážně v kamenných obchodech a pouhá čtyři procenta zůstanou věrná výlučně pevným obchodním místům.

PSALI JSME:
Čtvrtina českých mužů shání vánoční dárky na Štědrý den

Necelá polovina respondentů očekává zhruba vyvážené nákupy on-line a v kamenných obchodech, převážně nebo pouze na e-shopech bude letos nakupovat vánoční dárky 37 procent lidí. Za hlavní výhodu nakupování on-line považují lidé pohodlí (47 %) a jednoduché srovnání cen a rychlost dopravy.

Právě způsob doručení se v posledních letech výrazně změnil. Místo dřívějších způsobů doručení si klienti rychle zvykli na doručení zboží na místo a v čase, které jim vyhovují. Téměř polovina (47 %) lidí volí doručení zboží přímo na vybranou adresu, přes dvě pětiny (42 %) upřednostňují zvolené výdejní místo. Na oblibě získávají výdejní boxy, které letos plánuje využít devět procent nakupujících.

Při doručení vládnou bezhotovostní platby, pouhých 14 procent lidí počítá s tím, že bude platit dobírkou v hotovosti, zbytek pokryjí různé bezhotovostní varianty, jako jsou platby kartou, platební brány či převody z účtu. Dodání do ruky volí především obyvatelé menších obcí, naopak ve větších městech už je více rozšířená a dostupná síť výdejních míst a boxů.

PSALI JSME:
AlzaBoxy se otevírají tisícům e-shopů

Podle šetření mezi partnerskými e-shopy WEDO jsou nejoblíbenějšími způsoby doručení zásilek doručení na adresu klienta a na výdejní místo. Více než polovina obchodů (56 %) navýšila své skladovací zásoby, pětina vylepšila a urychlila proces expedice zboží, další e-shopy počítají s náborem brigádníků, ať už do skladů a výdejních míst, nebo na kontaktní linky.

„O tom, že vánoční sezóna je skutečně za dveřmi, svědčí i fakt, že 46 procent lidí (oslovených v průzkumu, pozn. red.) chce mít nakoupeny vánoční dárky více než měsíc dopředu. Naopak nákupy na poslední chvíli nechává jen šest procent nakupujících,“ uvedl Mareš. Podle Mall.cz urychlily letošní vánoční nákupy obavy z nedostupného zboží, například prodej hraček v září meziročně narostl o 50 procent.

Nákupy hraček, které každoročně tvoří zásadní část vánočního obratu obchodníků, letos odstartovaly dříve než v předchozích letech. Nejvyhledávanější hračkou v září bylo Lego a jeho tematické sety inspirované oblíbenými seriály. „Zákazníci se obávají nedostupnosti zboží způsobené globálními výpadky dodávek. Obchody jsou však na vánoční nákupy připravené a předzásobené,“ potvrdila mluvčí Mall Group Pavla Hobíková.

PSALI JSME:
Star Wars, Batman a Disney. I Lego musí inovovat

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.