
Ta v letošním roce upozorňuje na rizika manipulace s mobilním telefonem ve chvílích, kdy je člověk účastníkem provozu na pozemních komunikacích. „V loňském roce jsme se s kampaní soustředili zejména na problematiku telefonování za volantem. I letos budou hrát v naší komunikační kampani klíčovou roli emoce, avšak aktivity jsme posunuli více do ulic a do online prostředí,“ vysvětluje výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek.
Nepozorní chodci, kteří se v blízkosti vozovky více než sledování provozu věnují spíše mobilnímu telefonu, výrazně zvyšují riziko nehody. „Takové chování podle průzkumu přiznávají celé dvě třetiny chodců ve věku od 18 do 44 let. U dětí a mladistvých toto číslo může být patrně ještě vyšší,“ říká Matoušek.
Kritická místa nehod bývají často na hlavních křižovatkách uvnitř velkých měst. Kampaň proto běží v Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Liberci, Olomouci a Ostravě. Jen v těchto sedmi městech došlo za posledních šest let k celkem 7 421 nehodám s účastí chodce. Lokality, kde jsou polepy a pomníky instalovány, vybírala asociace ve spolupráci s Policií ČR na základě statistik nehodovosti a zároveň tak, aby neohrozila plynulost provozu.
„Věřím, že i upozornění na konkrétní místa smrtelných dopravních nehod a nalepené obrysy postav na vytipovaných místech přivedou k zamyšlení nad vlastní zranitelností každého z nás,“ říká ke kampani republiková koordinátorka prevence plk. Mgr. Zuzana Pidrmanová z Policejního prezidia České republiky. Kampaň, jejímž partnerem je také BESIP, poběží až do konce září.