
Podle průzkumu si tři čtvrtiny lidí (74 %) nechávají zásilky doručovat domů, ale večerní doručení by – bez ohledu na příplatek – uvítalo pouze pět procent. Zároveň však 23 % lidí tvrdí, že by večerní doručování nevyužilo vůbec. Nezájem o doručování zásilek mezi 18. a 21. hodinou meziročně vzrostl o dva procentní body.
Z průzkumu vyšlo najevo, že o večerní doručování není příliš velký zájem ani ve velkých městech, ale ani v obcích do pěti tisíc obyvatel. Většina příjemců podle průzkumu požaduje doručení během pracovního dne ve standardních doručovacích časech, tedy mezi 8. a 18. hodinou.
„Výsledky průzkumu nám potvrdily, že večerní doručování vnímají příjemci pouze jako doplněk, pokud balík nejde doručit jindy (40 %),“ komentoval výsledku průzkumu ředitel GLS Česká republika Pavel Včela.
Podle obchodního ředitele přepravce Geis Parcel CZ Lukáše Novotného, kterého vloni v souvislosti s podobným průzkumem citoval server Aktuálně.cz, je zájem o večerní doručování balíků ze strany odesílatelů i příjemců mizivý.
Přepravce DPD se podle stejného zdroje dokonce rozhodl pro nezájem tyto služby zrušit úplně, a ani v případě České pošty, která si za večerní doručení účtuje doplatek ve výši 25 korun, není využití služby příliš vysoké. Výjimkou z tohoto trendu je přepravce PPL. Ten, na rozdíl od konkurence, vidí ve večerním doručování potenciál.
Podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky jsou pro nakupující stále důležitější čas a přesné informace o doručení, jak uvedl pro server Aktuálně.cz: „Nechtějí být omezováni dlouhými doručovacími okny pro dodání balíčku, a také proto se v uplynulých letech výrazně projevil nárůst výdejních míst. Ta zákazníky neomezují v jejich plánech a umožňují jim vyzvednutí objednávky dle vlastních potřeb i za cenu nižšího komfortu.“