Nezájem Čechů o večerní doručování zásilek domů rok od roku roste

Balíkové přepravní služby u nás sice využívá alespoň občas 97 % lidí, ale doručování balíků na domácí adresy prostřednictvím kurýrů ve večerních hodinách však mezi příjemci v České republice není příliš populární. Vyplývá to z průzkumu na vzorku 1050 respondentů, který pro společnost GLS realizovala agentura Ipsos.
Nezájem Čechů o večerní doručování zásilek domů rok od roku roste. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle průzkumu si tři čtvrtiny lidí (74 %) nechávají zásilky doručovat domů, ale večerní doručení by – bez ohledu na příplatek – uvítalo pouze pět procent. Zároveň však 23 % lidí tvrdí, že by večerní doručování nevyužilo vůbec. Nezájem o doručování zásilek mezi 18. a 21. hodinou meziročně vzrostl o dva procentní body.

Z průzkumu vyšlo najevo, že o večerní doručování není příliš velký zájem ani ve velkých městech, ale ani v obcích do pěti tisíc obyvatel. Většina příjemců podle průzkumu požaduje doručení během pracovního dne ve standardních doručovacích časech, tedy mezi 8. a 18. hodinou.

„Výsledky průzkumu nám potvrdily, že večerní doručování vnímají příjemci pouze jako doplněk, pokud balík nejde doručit jindy (40 %),“ komentoval výsledku průzkumu ředitel GLS Česká republika Pavel Včela.

PSALI JSME:
Dárek až na Štědrý den? Osobně nebo kurýrem

Podle obchodního ředitele přepravce Geis Parcel CZ Lukáše Novotného, kterého vloni v souvislosti s podobným průzkumem citoval server Aktuálně.cz, je zájem o večerní doručování balíků ze strany odesílatelů i příjemců mizivý.

Přepravce DPD se podle stejného zdroje dokonce rozhodl pro nezájem tyto služby zrušit úplně, a ani v případě České pošty, která si za večerní doručení účtuje doplatek ve výši 25 korun, není využití služby příliš vysoké. Výjimkou z tohoto trendu je přepravce PPL. Ten, na rozdíl od konkurence, vidí ve večerním doručování potenciál.

Podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky jsou pro nakupující stále důležitější čas a přesné informace o doručení, jak uvedl pro server Aktuálně.cz: „Nechtějí být omezováni dlouhými doručovacími okny pro dodání balíčku, a také proto se v uplynulých letech výrazně projevil nárůst výdejních míst. Ta zákazníky neomezují v jejich plánech a umožňují jim vyzvednutí objednávky dle vlastních potřeb i za cenu nižšího komfortu.“

PSALI JSME:
Dobírkou platí 34 procent zákazníků e-shopů. A služby České pošty jich využívá ještě víc

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB