Nike čeká spíše maraton než sprint

Pro největší světovou značku sportovního oblečení to byl další náročný kvartál, ale výsledky ukázaly známky zlepšení. Klíčové je, že investoři dostali dlouho očekávané signály, že obratová strategie Elliotta Hilla, dvojnásobného CEO Nike, začíná přinášet výsledky.
Běžecké kolekce Nike vykázaly tento kvartál růst tržeb o více než 20 procent. Ilustrační foto: Depositphotos.com
Běžecké kolekce Nike vykázaly tento kvartál růst tržeb o více než 20 procent. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Tržby vzrostly o jedno procento a zásoby klesly o dvě. Nejlépe se dařilo v Severní Americe a regionu EMEA, když velkoobchodní tržby oproti očekávanému poklesu vyskočily o sedm procent. To je jasný důkaz, že obnova vztahů s maloobchodními partnery se vyplácí a že Nike dokáže vyhrávat na svých klíčových trzích, pokud nastaví správnou strategii.

Posun zpět k výkonnostním sportům, jako je běh a basketbal, začíná nést ovoce – běžecké kolekce Nike vykázaly tento kvartál růst tržeb o více než 20 procent. Slabinou ale zůstává Čína, kde bude návrat na růstovou trajektorii vyžadovat čas a peníze.

Nově spuštěná kolekce NikeSkims nabízí potenciální růstový motor, ale spolupráce se značkou Kim Kardashian je stále v rané fázi. Všechny tyto oblasti budou pro Nike klíčové při zvyšování ziskovosti a opětovném získávání tržního podílu v příštích letech.

Clo letos Nike vyjde zhruba na 1,5 miliardy dolarů, což vytváří další tlak na marže. Hillova strategie sice posouvá firmu správným směrem, ale společnost jasně říká, že obrat nebude přímočarý. Hlavním poselstvím je, že Nike znovu začíná nacházet svůj rytmus, ale k úplnému zotavení má ještě daleko. V následujících kvartálech bude rozhodující kvalitní provedení.

Hill má před sebou těžký úkol – vyčistit sklady, znovu probudit spotřebitelské nadšení a zároveň ubránit tržní podíl před rychle rostoucími konkurenty, jako jsou On a Hoka. Pro investory je silná značka Nike nadále solidním základem, ale tento obrat bude spíše maraton než sprint.

Autor je tržní analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena