Novinky v osobních financích: Dva ze tří lidí nemají s platbou pomocí QR kódů žádnou zkušenost

V redakci nás tento týden zaujala tisková zpráva start-upu Advanto, který má ambici změnit finanční chování Čechů tím, že budou mít možnost vybrat si část mzdy za odpracovanou práci kdykoliv před výplatou. Jedním z prvních velkých zaměstnavatelů, kteří službu Advanta svým zaměstnancům nabízejí, je česká asistenční a kurýrní služba DoDo.
Dva ze tří lidí nemají s platbou pomocí QR kódů žádnou zkušenost. Ilustrační foto: Pixabay.com

Jak to funguje? Na rozdíl od běžných finančních produktů není „Mzdový bankomat“ od Advanta spotřebitelský úvěr. Zaměstnanec si v mobilní aplikaci zjistí, kolik již odpracoval za daný měsíc hodin a k jaké výši financí má přístup. Částku, kterou se rozhodne vybrat, mu „bankomat“ pošle na účet. Jeho výplata pak bude ponížena o „vybranou“ částku. Transakční poplatek je podle start-upu v řádu desetikorun.

Sberbank informovala o svém novém průzkumu k on-line bankovnictví. Nejčastějšími finančními operacemi jsou podle něj sledování pohybu na účtu a provádění běžných plateb. Tři ze čtyř Čechů (77 %) k tomu především trvalé platby a šablony (61 %). Novějšími způsoby plateb, například přes QR kódy, platí jen pětina lidí (22 %), dvě třetiny dotázaných (65 %) nemá s QR kódy zkušenost žádnou.

Stavební spořitelna České spořitelny (Buřinka) informovala, že přidala do svého portfolia služeb novinku pro klienty České spořitelny v podobě sjednání Úvěru od Buřinky on-line prostřednictvím internetového bankovnictví George. Od spuštění v květnu tento způsob pořízení úvěru na rekonstrukci využilo již více než 350 klientů. Maximální výše úvěru přes on-line sjednání je aktuálně milion korun bez zajištění a se splatností až 20 let.

Realitní kancelář Maxima Reality zkoumala zkušenosti a obavy Čechů při prodeji nemovitostí. Z průzkumu vyplynulo, že desetina Čechů prodala nemovitost pod cenou a polovina lidí (51 %) zná ze svého blízkého okolí někoho se stejnou zkušeností. Nejčastěji lidé prodávají pod cenou, protože chtějí urychlit prodej bytu či domu (44 %) a potřebují získat rychle peníze (21 %).

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena