Novinky v osobních financích: Inovativní platební metody aktivně využívají dva ze tří Čechů

Hotovost, platba kartou nebo převod na účet již dávno nejsou v České republice jedinými způsoby, kterými Češi platí za zboží a služby. Inovativní platební metody nejen zná, ale také využívá stále více Čechů. O jejich existenci nemá ponětí pouze deset procent Čechů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 550 respondenty.
Mobilním telefonem platí podle průzkumu 35procent lidí. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Nákup mobilem či prostřednictvím virtuální peněženky patří k těm nejznámějším, téměř shodně je zná kolem dvou třetin Čechů. Obě tyto metody jsou mezi českou populací zároveň nejčastěji využívané. Virtuálními peněženkami aktivně platí 37 procent respondentů průzkumu, mobilními telefony o dvě procenta méně. Virtuální peněženky znají dvě třetiny Čechů a k platbám je využívá 37 % účastníků průzkumu.

Česká spořitelna spustila na svém webu novou on-line půjčku, kterou mohou během pár minut získat žadatelé jak z řad fyzických osob, tak podnikatelů, aniž by museli být jejími klienty. O půjčku tak může žádat každý plnoletý občan ČR, který přes webový formulář pošle scany občanského průkazu a tří posledních výpisů ze svého bankovního účtu.

Společnost Fincentrum & Swiss Life Select uvedla, že letošní září se stalo pátým nejúspěšnějším měsícem v historii Fincentrum Hypoindexu. S objemem poskytnutých hypoték ve výši 22,05 miliardy korun je hypoteční trh již jen krůček od rekordu. Průměrná úroková sazba hypotečních úvěrů v září klesla o čtyři bazické body na hodnotu 2,07 procenta. Od loňského února klesla již o téměř jeden procentní bod.

Sberbank informovala, že zachovává provoz všech svých poboček. Banka se současně rozhodla dočasně upravit otevírací dobu poboček. Všechny pobočky Sberbank v České republice budou otevřeny v pondělí a ve středu od 9:00 do 16:00 hodin s polední přestávkou od 12:00 do 13:00 hodin a v úterý, čtvrtek a pátek od 9:00 do 14:00 hodin bez polední přestávky. O možné úpravě otevírací doby poboček v obchodních centrech v Praze a Brně se ještě jedná.

Společnost Twisto informovala o svém aktuálním průzkumu ohledně trojmístného CVC kódu na platebních kartách. Klienti Twista mají nové karty bez CVC kódu k dispozici už od září letošního roku kvůli problémům německé společnosti Wirecard. Podle průzkumu 71 % oslovených lidí souhlasí s tím, že umístění CVC kódu mimo kartu je bezpečnější, 65 procent si jej dokonce vybaví zpaměti a čtyřem z pěti respondentů nevadí, že kód zjistí v mobilní aplikaci či internetovém bankovnictví.

UNIQA Pojišťovna informovala, že připravila v rámci partnerství pro klienty Raiffeisenbank balík pojistných krytí pro různé situace spojené s pohybem na internetu, ale také pro případ ztráty potřebných věcí nebo pro případ jejich odcizení. Osobního strážce si mohou zákazníci sjednat k běžnému nebo kartovému účtu, přičemž pojistná ochrana platí pro celý svět. Žádost se vyřizuje on-line.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena