
Více než polovina z těchto dotazů spadala do podkategorie insolvenčního řízení. Navyšující se počet klientů, kteří chtějí řešit svou zadluženost oddlužením, je podle Hynka Kalvody, předsedy Výboru AOP, pozitivním trendem. „Pokud chce dlužník své dluhy řešit, je to rozhodně lepší než nečinnost, která situaci jenom zhoršuje,“ informoval Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) Kalvoda.
V oblasti sociálních dávek se klienti v minulém roce nejčastěji na poradny obraceli s otázkami týkajícími se dávek státní sociální podpory a pomoci v hmotné nouzi. „Na Úřadech práce nejsou mnohdy poskytovány podrobnější informace ani základní přehled dávek, klienti jsou odkazováni na portál Úřadu práce, kde se špatně orientují, mnozí z nich ani nemají přístup k internetu,“ řekl Kalvoda.

Buřinka (Stavební spořitelna České spořitelny) přinesla informace o svém průzkumu, jak by majitelé rodinných domů financovali energeticky úsporné rekonstrukce. Více než polovina (54 %) respondentů by šla cestou vlastních úspor, necelá čtvrtina (24 %) by využila dotaci, 17 procent hlavně mladších lidí by volila hypotéku a 15 procent respondentů úvěr od stavební spořitelny.
mBank informovala, že její klienti mohou nově otevřít dětský běžný účet on-line. Stačí barevně naskenovat dva dokumenty – rodný list a občanský průkaz či pas dítěte – a nahrát je do mobilní aplikace nebo internetového bankovnictví. Druhý doklad je nutné předložit v případě, že klient žádá pro dítě i platební kartu, dítěti však musí být alespoň osm let. Smlouva se poté podepíše SMSkou.
Moneta Money Bank informovala, že spustila možnost plateb na telefonní číslo, tzv. platbu na kontakt. Klientům banky tak bude nově stačit znát namísto čísla bankovního účtu příjemce pouze jeho telefonní číslo. Službu aktivují v mobilní aplikaci Smart Banka a umožní jim v rámci jedné transakce zaslat částku do pěti tisíc korun.
Start-up Skip Pay uvedl, že mezi Čechy roste zájem o odkládání plateb, ať už ve formě odložení nebo rozložení splatnosti. Podle se počet transakcí na začátku tohoto roku zvedl v meziročním srovnání asi o pětinu. Částečně je to i díky tomu, že si od odložené platby Češi slibují vyšší bezpečnost při nákupech na nových e-shopech.