„V rámci přípravy nových dětských produktů jsme si zmapovali, co je pro děti a mladé lidi důležité. Trochu nás překvapilo, že dávají přednost praktickým atributům účtu, jako jsou úrok nebo poplatky. Možnost vlastního nastavení je pro ně relativně méně významná,“ řekla ředitelka produktů a projektů banky Ivana Pícková.
Z průzkumu v konkrétních číslech vyplynulo, že děti o vlastní účet stojí: Jen pět procent jej nemá a nechce, 41 % by jej chtělo a zbytek jej má. Ti, kdo účet mají, ho primárně používají k platbám kartou v obchodech (63 %).
Prioritu v ovládání účtu hraje mobil (82 %), počítač má jen zhruba pětinový podíl. Pozitivně děti přistupují i k platbám mobilem např. přes Google Pay: 61 % by je využívalo místo karty, kdyby to jejich účet uměl. Dalších 22 % nevědělo, zejména menší respondenti.
Z hlediska priorit označily děti jako nejdůležitější parametry bankovního účtu výběry po celém světě zdarma (91 %), dobrý úrok (84 %), grafické přehledy toků na účtu (83 %). Do top 5 se vešly ještě nabídky slev u řetězců rychlého občerstvení a možnost plateb mobilem, které by ocenily tři čtvrtiny dětí.