
U neúčelové americké hypotéky sazba klesla na 2,29 % ročně, informovala banka. „Chceme podpořit klienty v řešení bytové otázky i při refinancování stávající hypotéky,“ vysvětluje Roman Brychnáč ze Sberbank.
Skupina Moneta informovala, že poskytla odklady za 34 miliard a že polovina jejích klientů již začala znovu splácet. Jde celkem o 51 % klientů skupiny, kteří v polovině března požádali o odklad svých splátek a kteří své finanční závazky opět začali plnit. Koncem června vypršela první, tříměsíční lhůta platebního moratoria, kterou vedle zákonného půl roku stanovila sama banka.
„Podíl klientů, kteří se ve svých splátkách na hypotéku či spotřební úvěr zpozdili o více než měsíc, tvoří méně než jedno procento všech odložených splátek,“ uvedl Petr Toman, pod nějž sekce vymáhání pohledávek v bance spadá. Na svůj standardní splátkový kalendář tak v průběhu července letošního roku přešlo téměř 21 tisíc klientů banky.
Qerko informovalo, že uzavřelo partnerskou smlouvu s dalším velkým hráčem na poli stravenek, a pokrývá tak většinu tuzemského trhu. Na 350 tisíc uživatelů stravenkové karty Sodexo tak může nově platit ve stravovacích zařízeních s aplikací Qerko. QR kódy představují nejrychlejší metodu úhrady útraty v restauracích, což lidé ocení především v době obědů.