bool(false)

Obehraný podvod se zázračným šetřičem elektřiny

Nedají si pokoj a zkouší to znovu. Nejspíše tatáž partička se znovu snaží z prostých lidí vytáhnout peníze a osobní údaje už jednou obehraným podvodem se zázračným šetřičem elektřiny. Odhaleni byli již před více než třemi lety. A teď internetová reklama znovu předhazuje šetřící krabičku, tentokrát s názvem Tesla Saver. Za 899 korun prý ušetří až 75 procent výdajů. Je to lež. Nesmysl.

Internetová reklama znovu předhazuje šetřící krabičku, tentokrát s názvem Tesla Saver. Foto: Twitter

Potvrzují to nejen elektrotechnici z ČVUT, za podvodné je považuje i Česká obchodní inspekce.

„Jedná se o podvod. Možná vylepší chod některých zařízení, ale rozhodně nelze uspořit až 75 procent spotřeby energie. U zařízení jako bojler, elektrická trouba nebo přímotopy lze snížit spotřebu tak, že omezíme přímo jejich výkon, a to tato krabička nezvládne,“ citoval například deník Právo vedoucího katedry elektrických pohonů a trakce Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Jana Bauera.

Stránky jsou prošpikovány odbornými nesmysly a korunu tomu dává smyšlený inženýr Štěpán Levý. Neexistující lidé. Stejně tak podle počítačových odborníků jsou vyfabulované i ohlasy a recenze uživatelů.

Když si zařízení chcete objednat po telefonu, uvedeném na stránkách označených jako příjemné nakupování, operátor nejprve neví, o co jde, pak tvrdí, že to lze jen po emailu, i když přitom stránky generují slevový kód výslovně pro telefonické objednání. Zároveň se na stránkách pokaždé objevují jiné názvy firem a e-maily, mimo jiné jeden z názvů silně připomíná název s.r.o., které ČOI pokutovala již před třemi lety.

Když na e-mail napíšete otázky, zda se nejde o podvod, zůstávají bez odezvy. Jména a emaily nejspíše totiž také vygeneroval robot, neboť stránky jsou registrovány na virtuální panamskou firmu WhoisGuard a registrátorem domén je americká firma namecheap.com.

Redakce portálu FAEI.cz se domnívá, že když účinně nemůže zasáhnout ČOI nebo policie, tak by tyto reklamy měly alespoň zastavit vyhledávače, i když je jasné, že podvodníci si zase najdou jiné obezličky. Takže nejlepší obrana je neskákat každému zázraku na špek, i když třeba člověk počítá každou kačku a potřebuje něco ušetřit.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky [S] Opening

Češi nadávají na své hory, ale stejně na ně jedou

Ačkoli se více než polovina Čechů domnívá, že jsou tuzemská lyžařská střediska přeplněná a poskytují služby na nižší úrovni, než je tomu v zahraničí, přesto do nich opakovaně vyrazí 91 procent respondentů. Vyplynulo …

Je tu úplněk. Pozor na zlámané nohy a nabouraná auta

Měsíčnímu úplňku, který se znovu objeví poslední lednový den, se přisuzuje až magická moc. Lidé mu často přisuzují náměsíčnictví, ale třeba také vyšší počet zplozených chlapečků nebo větší aktivitu až agresivitu …

Při prodeji pojištění budou zákazníci lépe chráněni

Desítky tisíc zprostředkovatelů zřejmě čeká proces získávání nové licence a vzrostou také požadavky na jejich profesionalitu. Klienti, kteří si od nich kupují pojistky, by se měli dočkat vyšší srozumitelnosti a …

Nejčtenější

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …

U syndromu vyhoření platí, že nic na světě nevznikne náhle

Rozhovor
Syndrom vyhoření může postihnout každého. Podle lektorky společnosti 1. VOX a cvičitelky Pavly Svobodové nerozhoduje ani věk, ani povolání či pohlaví. „Na svých seminářích jsem se setkala s úspěšnými byznysmeny, s lidmi bez zaměstnání, ale i s lidmi velmi mladými a na první pohled zcela bezstarostnými, kteří syndromem vyhoření prošli,“ říká.
Rolovat nahoru