Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos putuje do Microsoftu

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské agentury Randstad stala společnost Microsoft, druhou příčku obsadila společnost ŠKODA AUTO a třetí se umístila společnost Seznam.cz.
Na snímku (zleva): Jindřich Parus, Violeta Luca a Jacek Kowalak. Foto: Randstad

Ocenění Randstad Award, o kterých v nezávislém průzkumu rozhoduje široká veřejnost, se i letos muselo obejít bez tradičního slavnostního galavečera a jednotliví vítězové převzali ocenění z rukou zástupců agentury Randstad během online vyhlášení výsledků.

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research (REBR), který probíhá již 21 let.

Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů v jednotlivých zemích, které zná alespoň 10 % populace, a také aspekty, dle kterých se uchazeči rozhodují při výběru zaměstnavatele. Letošního ročníku se zúčastnilo více než 190 000 respondentů ve 34 zemích.

V České republice se průzkum uskutečnil počtvrté, a to na vzorku 4 750 respondentů, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru.

Kromě samotné atraktivity respondenti hodnotí i další atributy, např. pověst zaměstnavatele, finanční zdraví, používání moderních technologií, jistotu zaměstnání, možnosti kariérního posunu, mzdu a benefity, atmosféru na pracovišti či zajímavost náplně práce.

„Letošní rok promíchal pořadím firem v celé TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů a posun technologických či farmaceutických firem směrem nahoru dokazuje, jak se do subjektivního hodnocení atraktivity ze strany Čechů samozřejmě vždy promítá i objektivní situace ve společnosti. Firmy, které se pohybují v sektorech silněji zasažených pandemií, musí bojovat na všech frontách – i o zachování perspektivnosti a atraktivity směrem k potenciálním zaměstnancům. V tomto ohledu je umístění řady z nich v první desítce důkazem jejich velmi dobré výkonnosti a komunikace značky zaměstnavatele,” říká Jacek Kowalak, ředitel české pobočky společnosti Randstad, a dodává: „Pro všechny společnosti představuje budoucí vývoj výzvu, jak se svým brandem pracovat, aby nepřicházely o kvalitní pracovníky. Lidé totiž velmi silně vnímají trendy v ekonomice a jsou schopni vyhodnocovat, které obory jsou v jejich očích perspektivní nebo odolnější vůči podobným vlivům.“

„Prvenství v letošním ročníku ankety o nejatraktivnějšího zaměstnavatele Randstad v Microsoftu vnímáme jako potvrzení toho, že zaměstnanci jsou u nás opravdu na prvním místě. A to platilo v uplynulém, pro všechny velmi náročném roce dvojnásob. Ráda bych na tomto místě poděkovala zejména všem vedoucím týmů, kteří svým kolegům dávají potřebný prostor a podporu pro získávání nových dovedností. Dynamické, inkluzivní a bezpečné pracovní prostředí jsou spolu s důrazem na dlouhodobý rozvoj zaměstnanců nedílnou součástí hodnot a firemní kultury společnosti Microsoft,“ říká Violeta Luca, generální ředitelka společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko.

„Je to ocenění práce všech v naší společnosti a velice si toho v této nelehké době vážíme. Nadále pro nás zůstává prioritou péče o naše zaměstnance a jejich vzdělávání,“ uvádí Petra Meliška, vedoucí náboru a HR marketingu společnosti Škoda Auto.

„Minulý rok byl i pro nás velmi náročný, protože jsme se dostali do spousty pro nás nových situací. Seznam.cz i přes útlum ekonomiky nadále rozvíjel své služby pro uživatele a klienty. Nábor se tedy nezastavil, jen se přesunul ze dne na den do on-line prostředí a pro nás to znamenalo víc se zaměřit na „prodej“ Seznamu potenciálním kandidátům. Ocenění je důkazem, že se nám to daří, a to hlavně proto, že se všem kandidátům věnujeme individuálně, abychom jim zprostředkovali firemního ducha, a také pracovní příležitosti nabízíme pravdivě. Jsme stále velká parta nadšených lidí, kteří vědí, na čem společně pracují a posouvají se v inovacích – nejen v HR – stále dál,“ komentuje ocenění David Koláček, manažer náboru v Seznam.cz.

Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award opět oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z jednotlivých sektorů:

Vítěz ze sektoru automotive: ŠKODA AUTO
Vítěz ze sektoru bankovnictví a pojišťovnictví: Air Bank
Vítěz ze sektoru business services/podnikové služby: Deloitte
Vítěz ze sektoru energetika, stavebnictví a facility: ČEZ
Vítěz ze sektoru farmacie a přírodní vědy: Sanofi Aventis
Vítěz ze sektoru FMCG: Plzeňský Prazdroj
Vítěz ze sektoru IT a telekomunikace: Microsoft
Vítěz ze sektoru logistika a doprava: ČSA/Smartwings
Vítěz ze sektoru retail: IKEA
Vítěz ze sektoru výroba: Škoda Transportation

O průzkumu Randstad Employer Brand Research (REBR):

Nezávislý průzkum zpracovává pro Randstad společnost TNS Kantar na základě vlastní vyvinuté metodiky. Je založený na vnímání obecné populace v dané zemi. Průzkum zkoumá úroveň atraktivnosti zaměstnavatele u 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru v zemi, které zná alespoň 10 % populace. Letošní ročník je 21. v řadě a zahrnuje 6 493 firem a více než 190 000 respondentů ve 34 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil počtvrté, a to na vzorku 4 750 respondentů. Reprezentativní vzorek respondentů zahrnuje zaměstnané (59 %) a nezaměstnané (6 %) osoby, studenty (13 %), OSVČ/podnikatele (7 %), ženy/muži v domácnosti (7 %) ve věku 18 až 65 let, přičemž věková skupina 25–44 let je navýšena oproti ostatním skupinám. Dotazování prostřednictvím on-line dotazníku proběhlo v lednu 2021. Atraktivita dané společnosti je hodnocena na základě odpovědi na otázku „Chtěl/-a byste pro společnost XY pracovat?“; odpověď „Ano“ pak značí atraktivitu dané společnosti coby potenciálního zaměstnavatele.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč euro zlevňuje a americký dolar zdražuje?

Analýza
Směnný kurz české koruny je v posledních letech velmi dynamický a mění se v závislosti na několika nejdůležitějších faktorech: Úrokovém diferenciálu, ekonomická síle, politické stabilitě, tržnímu sentimentu a mezinárodnímu obchodu.