
Více než čtvrtina dotázaných (28,6 %) v průzkumu uvedla, že si balíky nechává posílat právě do parcelshopů. Vloni jejich užívání uvedlo 19,7 % respondentů, předloni 15,6 % a v roce 2016 jen 12,1 %. Při nákupu v e-shopech si do nich nechává balíky posílat vždy, anebo alespoň ve většině případů, celá polovina dotázaných (50,3 %).
„Pro téměř polovinu uživatelů parcelshopů je důležité zejména to, že se nemusí časově vázat na kurýry, jako je tomu u doručování na adresu. Mohou si tak balík vyzvednout nebo podat podle vlastních časových možností, třeba až večer po práci,“ říká Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.
Mezi další výhody výdejních a podacích míst přepravců patří dle průzkumu také úspora za přepravné (30,8 %). Třetí nejdůležitější atribut potom představuje pohodlnost služby (13,1 %). Parcelshopy jsou totiž rozmístěny tak, aby byly v rozumné dojezdové vzdálenosti napříč celou Českou republikou. Jejich otevírací doba se řídí podle obchodů a provozoven, ve kterých jsou umístěny. Výjimkou není ani jejich nepřetržitý provoz.