Plzeňskému Prazdroji loni klesly prodeje, ale zvýšil se zájem o čepované pivo a nealko

Plzeňský Prazdroj loni zaznamenal v důsledku covidové pandemie druhý rok po sobě pokles celkových prodejů piva na domácím trhu, meziročně o tři procenta na 6,5 milionu hektolitrů. Firma o tom informovala v tiskové zprávě. Oproti roku 2019 prodal Prazdroj loni na domácím trhu o desetinu produkce méně, což znamená mínus 145 milionů piv.
Plzeňskému Prazdroji sice loni klesly prodeje, ale zvýšil se zájem o čepované pivo a nealko. Ilustrační foto: Plzeňský Prazdroj

Prodeje čepovaných piv v Česku Prazdroj meziročně navýšil o dvě procenta, a to i přesto, že gastrosektor byl loni uzavřený dokonce déle, než v roce 2020. Do výsledku se promítá intenzivní podpora, kterou Prazdroj hospodám dlouhodobě věnuje. Jen za poslední dva roky pivovar na podporu gastra vyčlenil přes půl miliardy korun.

„Pořádáme školení hospodských i jejich personálu. Nabízíme kurzy, kde si mohou zlepšit své znalosti v ekonomice provozu, dozví se jak vést a motivovat zaměstnance, zlepšit servis, propagaci podniku nebo jak používat moderní technologie. Covid zájem o tuhle formu pomoci výrazně akceleroval, naše kurzy jsou dlouho dopředu rezervované,“ informoval obchodní ředitel pivovaru Tomáš Mráz.

PSALI JSME:
Účet za pandemii: Čepované pivo je šest miliard v mínusu

Aktuálně Prazdroj pomáhá hospodským s nastartováním byznysu pro hlavní sezonu a poradenství má cílené na jednotlivé segmenty gastrosektoru, nejen na velké restaurace a pivnice ve městech. Příkladem je program Vesnice, v jehož rámci pivovar pomáhá hospodám v obcích a malých městech udržet si svou atraktivitu pro místní obyvatele. Nyní se ho účastní přes 800 vesnických provozoven.

Kromě absolutních čísel ukazují loňské výsledky zajímavé trendy, upozornil pivovar. Výrazně se mění preference spotřebitelů, kteří stále častěji vyhledávají chuťově výrazná piva, zejména ležáky. Jejich prodeje se loni zvýšily o dvě procenta. Růst znovu potvrdila vlajková loď pivovaru – ležák Pilsner Urquell.

PSALI JSME:
Nůžky mezi cenou piva v hospodě a piva doma se stále rozevírají

Důraz spotřebitelů na výraznější chuť piva se projevil i v segmentu toho nealkoholického; prodeje neochuceného Birellu loni celkově vzrostly o procento. Druhým tahounem plzeňských nealkoholických piv jsou ochucené nealkoradlery, jejichž prodeje se loni zvýšily o čtyři procenta. „Nejvíce rostl Birell Pomelo & Grep, a to především v čepované variantě,“ doplnil Mráz.

Prazdroj zároveň investuje intenzivně do výroby, aby zajistil dlouhodobě dostatečnou kapacitu svých vysoce kvalitních produktů. Loni došlo ke zvýšení výrobní kapacity v Pivovaru Radegast o pětinu na více než 72 000 hektolitrů piva týdně. Umožnila to investice ve výši 250 milionů korun, která zahrnovala stavbu nové varny, pořízení čtyř kvasných tanků a nový sladinový filtr.

PSALI JSME:
Nealkoholické pivo na vzestupu

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB