Podíl českých maminek, které preferují vůz v automatu, se za desetiletí zdvojnásobil

Před deseti lety si sotva deset procent českých maminek kupovala ojetý vůz s automatickou převodovkou, letos jich je již 23 procent a podíl každým měsícem roste. Maminky chtějí hlavně bezpečné vozy. Vyplývá to ze statistik společnosti Aures Holdings, která v tuzemsku provozuje sítě autocenter AAA Auto a Mototechna. Ženy u nich tvoří téměř 30 procent zákazníků.
Podle Karolíny Topolové maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu. Ilustrační foto: Škoda Auto

Specifickou skupinu pak tvoří ženy – matky. Podle nejnovějších statistik skupiny se v populaci maminek-řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV, které tvoří téměř 60 procent. Nejvyšším tempem roste zájem o SUV, kterých se maminkám letos za čtyři měsíce prodalo více než za celý rok 2016.

České matky potkáte na silnicích nejčastěji ve vozech značky Škoda (26 %), Volkswagen (12 %) a Hyundai (8 %). Ženy, které mají ve vozech malé ratolesti, dávají stále přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Jedním z důležitých faktorů při výběru novějšího vozu je velikost kufru a s ohledem na aktuální růst cen pohonných hmot průměrná spotřeba.

PSALI JSME:
Muži za auta utrácejí průměrně o dvě stě tisíc více než ženy

Podle statistik provozovatele sítě autocenter AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (58 %). 23 % z nich preferuje automatickou předovku. „Automatická převodovka protože poskytuje větší komfort a bezpečnost při jízdě, kdy vás každou chvíli rozptylují děti. Přitom ještě před pěti lety si automat vybíralo sotva deset procent maminek,“ informovala Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny Aures Holdings.

Podle ní u zákaznic, pokud jde o typ karoserie, stále vládne hatchback, ale jeho popularita od roku 2016 klesla ze 48 procent na třetinu. Ženy s dětmi preferují kombi, MPV a čím dál více narůstá prodej vozů i v segmentu SUV, kterých se této skupině zákazníků prodalo letos již více než za celý rok 2016.

PSALI JSME:
Vybodované řidičce nepomohl ani řidičák ze Slovenska

„Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu. Sama z pohledu matky osmileté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem,“ poznamenala Topolová. Z modelů automobilů je u maminek nejoblíbenější Škoda Fabia, Škoda Octavia a VW Passat.

Odlišné preference při pořizování vozu mají podle ní začínající řidičky. Pro ty je charakteristické vnímání automobilu především jako flexibilního dopravního prostředku a zároveň symbolu určité nezávislosti. „Přestože jsou ženy obecně při výběru automobilů velmi pragmatické, čím jsou mladší, tím více při výběru automobilu zohledňují i módnost a například barvu vozu,“ dodala Topolová.

PSALI JSME:
Problémem českých silnic jsou rizikoví mladí řidiči

Zavřít reklamu ×
  1. Maminky mají obrovské auta a neumí vůbec řídit. Je to smutné kam to došlo. Pryč je doba kdy maminky měly Matiz a nepřekážely na cestě .

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB