Podzimní cestování: Obliba eurovíkendů pokračuje

Český trh cestovního ruchu neustále roste. Po rekordním létu se tento trend potvrzuje u podzimního cestování, které je ideálním obdobím pro eurovíkendy. Letiště Václava Havla v Praze v letošním září odbavilo do nejoblíbenějších „víkendových“ destinací na 265 tisíc lidí. Nejpopulárnější je opět Londýn.
Naprostá většina Čechů jezdí na eurovíkendy s připraveným itinerářem a má tak naplánované všechny návštěvy míst a památek. Foto: FAEI.cz

Češi mají v posledních dvou letech enormní chuť cestovat a je běžné, že do zahraničí vyráží i čtyřikrát za rok. Po letní sezoně u moře je nejvíce táhnou západoevropská města, konkrétně Londýn, Paříž, Amsterdam, Barcelona a Milán.

„Největší meziroční nárůst zaznamenala Barcelona, kam v září směřovalo o 30 % více letů než vloni. Naopak největší propad zaznamenala Paříž, kam z Ruzyně letělo o jedenáct procent méně lidí,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny.

Počty cest do nejoblíbenějších eurovíkendových destinací

Jak trávíme eurovíkendy

Z průzkumu agentury NMS pro pojišťovnu, že více než polovina Čechů vyráží do zahraničí především obdivovat památky a že více než dvě pětiny (43 %) tyto cesty spojí s nakupováním. Návštěvy muzeí a galerií si Češi také rádi proloží zážitkem z lokální gastronomie.

Téměř polovina (46 %) z nich vyhledává restaurace a kavárny, nejčastěji podle místa, ve kterém se zrovna pohybují. Přibývá ale i dost lidí, kteří neváhají za vyhlášenou kuchyní cestovat na druhý konec města. K tomu v současné době dopomáhá řada mobilních aplikací, které mapují podniky dle lokality a hodnocení uživatelů. Přednost stravování v hotelu, kde bydlí, dává každý třetí Čech.

Naprostá většina Čechů (84 %) jezdí na eurovíkendy s připraveným itinerářem a má tak naplánované všechny návštěvy míst a památek, ale často se jím neřídí. Ženy jsou v dodržování svého programu mnohem důslednější než muži. Téměř polovina žen (45 %) uvedla, že se svého plánu drží po celý pobyt.

Stejně to dělá jen třetina mužů. Pánové sice také plánují, ale nakonec vítězí pohodlí. Raději se v klidu vyspí a pak vyrazí na prohlídku města s tím, že stihnou, co stihnou. „Bez přesného plánu pak jezdí častěji starší lidé. Čtvrtina z nich uvádí, že se spíš jen tak prochází a jdou tam, kde je něco zaujme,“ vysvětluje Divoký.

PSALI JSME:
Čtvrtina českých domácností si nemůže dopřát ani týden tuzemské dovolené

Na co si dát pozor

Obecně je důležité, aby si lidé dávali při pohybu po městě pozor na osobní věci. Hlavní turistická místa jsou totiž rájem pouličních zlodějů a kapsářů. Zvýšenou pozornost bychom měli věnovat i svým zavazadlům v prostředcích městské dopravy. Pro takové případy je nezbytné, aby osobní věci a zavazadla byla chráněna cestovním pojištěním.

V Londýně je největším úskalím doprava. „Velké nebezpečí znamenají například přechody pro chodce, protože Evropané jsou zvyklí dívat se doleva, ale tady auta přijíždějí zprava,“ varuje Divoký a dodává: „Zvyknout si na jízdu vlevo není snadné. Řídit lidem bez zkušeností nedoporučujeme.“ Bezpečné jsou jen oficiální taxíky „black cabs“, v těch ostatních hrozí předražení a krádeže. Varuje také před diskusemi s opilými Angličany, které často končí potyčkami.

Paříž patří k bezpečnějším městům, ale je třeba dávat si pozor v pařížském metru a na přistěhovalce v předměstských čtvrtích. V noci raději vynechejte procházky v parcích a mimo turisticky rušné centrum. Barcelona je plná kapsářů a zlodějek. „Nevyplatí se tu v barech dávat příliš do řeči s místními děvčaty, protože hrozí, že dají cizinci něco do pití a pak ho okradou,“ uzavírá Divoký.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Cestování

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

České jaderné elektrárny se zbavují závislosti na Rusku

Analýza
Do jaderné elektrárny Dukovany dodávala palivo bezmála 40 let ruská společnost TVEL. Letos ji nahradí americká společnost Westinghouse. Rusové končí také s dodávkami pro Temelín. Dalším krokem, kterým se elektrárenská společnost ČEZ odstřihává od spolupráce s Ruskem, je smlouva o obohacování uranu s francouzskou firmou Orano.