Poštovní spořitelna slaví 100leté narozeniny

Poštovní spořitelna dnes slaví 100leté výročí svého vzniku a také 100 let spolupráce s Českou poštou. Již za První republiky byla Poštovní spořitelna nejdostupnějším finančním ústavem. A stejně, jako je tomu dnes, tak i v době jejího založení hrálo spojení s Českou poštou klíčovou roli.
Dobová fotografie budovy Poštovní spořitelny na Václavském náměstí z 30. let 20. století. Foto: Archiv ČNB

Nově ustanovená Československá poštovní spořitelna, která vznikla oddělením od vídeňské centrály v roce 1918, spravovala 8 268 šekových účtů bývalého rakouského Poštovního spořitelního úřadu ve Vídni. „Už v roce 1918 sloužily pošty jako „platebny“ a obsluhu na přepážkách poskytovali vyškolení pracovníci pošty,“ připomíná výkonný ředitel distribuce Poštovní spořitelny Václav Potůček.

PSALI JSME:
ČSOB si pojistila Českou poštu. Konkurence má smůlu

Lidé byli vždy na přítomnost Poštovní spořitelny na České poště zvyklí. Například v roce 1996, kdy došlo k porevolučnímu obnovení značky, masivní příliv nových klientů vyústil ve více než jeden tisíc žádostí o běžný účet za jediný den.

Nyní má Poštovní spořitelna více než 1,6 milionu klientů a jen za první rok exkluzivní spolupráce s Českou poštou se podařilo zřídit více než 350 000 Poštovních účtů. Oboustranně prospěšná spolupráce je postavena především na zapojení zaměstnanců České pošty do obsluhy stávajících i potenciálních klientů.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Finance

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru