Nově ustanovená Československá poštovní spořitelna, která vznikla oddělením od vídeňské centrály v roce 1918, spravovala 8 268 šekových účtů bývalého rakouského Poštovního spořitelního úřadu ve Vídni. „Už v roce 1918 sloužily pošty jako „platebny“ a obsluhu na přepážkách poskytovali vyškolení pracovníci pošty,“ připomíná výkonný ředitel distribuce Poštovní spořitelny Václav Potůček.
Lidé byli vždy na přítomnost Poštovní spořitelny na České poště zvyklí. Například v roce 1996, kdy došlo k porevolučnímu obnovení značky, masivní příliv nových klientů vyústil ve více než jeden tisíc žádostí o běžný účet za jediný den.
Nyní má Poštovní spořitelna více než 1,6 milionu klientů a jen za první rok exkluzivní spolupráce s Českou poštou se podařilo zřídit více než 350 000 Poštovních účtů. Oboustranně prospěšná spolupráce je postavena především na zapojení zaměstnanců České pošty do obsluhy stávajících i potenciálních klientů.