Pro auto do supermarketu: Citroën ukázal prcka do města, který můžou řídit i školáci

Ženevský autosalon zrušen. To ale neznamená, že jaro 2020 bude bez nových modelů. Co připravil Citroën?
Citroën ukázal prcka do města, který můžou řídit i školáci. Foto: Citroen

Před lety francouzská značka ukázala koncept Ami One. Auto, u nějž jste stěží rozeznali, kde je předek a kde zadek, se výroby nedočkalo, ale vydláždilo cestu modelu Ami, který si výše zmíněný problém částečně ponechal, i když je přece jen odlišný.

Pro každého

Model Ami se má stát základem carsharingové služby Free2Move a vedle toho půjde pronajmout i dlouhodobě, a to za cenu 19,99 eura na měsíc. Což je cena oběda. Přístupnost pak automobilka podtrhla ještě tím, že vůz navrhla tak, aby s ním mohli jezdit i teenageři nemající řidičský průkaz na plnohodnotné auto.

Koncept Ami One, carsharing. Foto: Citroen

Ve Francii tedy kluci a holky od 14 let, i když průměr v ostatních zemích je o dva roky vyšší. Mladým navíc podstrojuje třeba ještě slušnými možnostmi individualizace – změny jsou ovšem vratné, protože se očekává, že auto půjde dříve či později do služeb jinému zákazníkovi.

Každopádně vůz půjde i koupit, tehdy přijde na 6000 eur. S distribucí přitom mají pomoci prodejny se spotřební elektronikou, ve Francii hlavně sítě Darty a Fnac, případně speciální kontejnery, v nichž budou vozy cestovat po celé Francii při prezentační roadshow, jež nabídne také testovací jízdy. Celý proces navíc půjde zvládnout on-line.

Koncept Ami One, nabíjení. Foto: Citroen

Elektřina – jak jinak

První etapa nástupu elektromobilů má přednostně směřovat do měst, kde se omezení těchto vozidel spíš ztratí a do karet jim hrají různé ekologické zákazy atd. Ami je toho důkazem. Na jedno nabití ujede okolo 70 kilometrů, což na jiné než pouliční dovádění nestačí, maximem je 45 km/h, takže potíže by neměly být ani s dodržováním rychlostních limitů. Li-ion baterie má kapacitu 5,5 kWh, takže i z něžné zásuvky ji dobijete za snesitelné tři hodiny.

Skrček do každé mezery

Délka jen 2,41 metru, poloměr otáčený trojnásobný, hmotnost 485 kg – to jsou parametry ještě lepší, než má nestor městské mobility Smart. V džungli provozu navíc pomohou velké integrované nárazníky. Šířka činí 1,39 metru, takže spolucestující dívka se na svém pevném sedadle musí přitulit, i to by mohlo hrát dvoumístnému diblíkovi do karet. Přitom kabina je řešena tak, že se do ní leccos vejde.

Koncept Ami One, kabina. Foto: Citroen

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Chorvatská dovolená: Prázdné pláže, s rouškou do supermarketu

Téma týdne
Pokud někdo bude chtít letošní letní dovolenou i přes koronavirová omezení strávit u moře, mezi nejdostupnější cílové země patří Chorvatsko. Stačí nasednout do auta a už zhruba za devět hodin můžete být u Jadranu. Na přelomu června a července jsme to zkusili. V Umagu a okolí jsme strávili týden. Přinášíme vám praktické informace z cesty a chorvatského pobřeží. Včera jsme se věnovali cestě na Istrii i zpět domů, …
Rolovat nahoru