Pro auto do supermarketu: Citroën ukázal prcka do města, který můžou řídit i školáci

Ženevský autosalon zrušen. To ale neznamená, že jaro 2020 bude bez nových modelů. Co připravil Citroën?
Citroën ukázal prcka do města, který můžou řídit i školáci. Foto: Citroen

Před lety francouzská značka ukázala koncept Ami One. Auto, u nějž jste stěží rozeznali, kde je předek a kde zadek, se výroby nedočkalo, ale vydláždilo cestu modelu Ami, který si výše zmíněný problém částečně ponechal, i když je přece jen odlišný.

Pro každého

Model Ami se má stát základem carsharingové služby Free2Move a vedle toho půjde pronajmout i dlouhodobě, a to za cenu 19,99 eura na měsíc. Což je cena oběda. Přístupnost pak automobilka podtrhla ještě tím, že vůz navrhla tak, aby s ním mohli jezdit i teenageři nemající řidičský průkaz na plnohodnotné auto.

Koncept Ami One, carsharing. Foto: Citroen

Ve Francii tedy kluci a holky od 14 let, i když průměr v ostatních zemích je o dva roky vyšší. Mladým navíc podstrojuje třeba ještě slušnými možnostmi individualizace – změny jsou ovšem vratné, protože se očekává, že auto půjde dříve či později do služeb jinému zákazníkovi.

Každopádně vůz půjde i koupit, tehdy přijde na 6000 eur. S distribucí přitom mají pomoci prodejny se spotřební elektronikou, ve Francii hlavně sítě Darty a Fnac, případně speciální kontejnery, v nichž budou vozy cestovat po celé Francii při prezentační roadshow, jež nabídne také testovací jízdy. Celý proces navíc půjde zvládnout on-line.

Koncept Ami One, nabíjení. Foto: Citroen

Elektřina – jak jinak

První etapa nástupu elektromobilů má přednostně směřovat do měst, kde se omezení těchto vozidel spíš ztratí a do karet jim hrají různé ekologické zákazy atd. Ami je toho důkazem. Na jedno nabití ujede okolo 70 kilometrů, což na jiné než pouliční dovádění nestačí, maximem je 45 km/h, takže potíže by neměly být ani s dodržováním rychlostních limitů. Li-ion baterie má kapacitu 5,5 kWh, takže i z něžné zásuvky ji dobijete za snesitelné tři hodiny.

Skrček do každé mezery

Délka jen 2,41 metru, poloměr otáčený trojnásobný, hmotnost 485 kg – to jsou parametry ještě lepší, než má nestor městské mobility Smart. V džungli provozu navíc pomohou velké integrované nárazníky. Šířka činí 1,39 metru, takže spolucestující dívka se na svém pevném sedadle musí přitulit, i to by mohlo hrát dvoumístnému diblíkovi do karet. Přitom kabina je řešena tak, že se do ní leccos vejde.

Koncept Ami One, kabina. Foto: Citroen

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Speed Marathon 2024: Pokuty za více než 3,5 milionu

V pátek 19. dubna se na území České republiky uskutečnila celoevropská dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. Jejím cílem bylo především snížení dopravní nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních …

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.