Provozní výsledek Škoda Auto Group se vloni kvůli pandemii propadl o více než polovinu

V uplynulém hospodářském roce dodala značka Škoda již posedmé za sebou svým zákazníkům na celém světě více než milion vozů. Firma o tom informovala tento týden s tím, že se tak stalo navzdory 39denní odstávce výroby v českých závodech a vzhledem k rozsáhlému uzavření prodejních kanálů v Evropě během první vlny pandemie koronaviru na jaře roku 2020.
S náběhem nové generace modelu Octavia automobilka cíleně obnovila portfolio svých modelů a se světovou premiérou modelu Enyaq iV pokračovala v ofenzívě v oblasti elektromobility. Foto: Škoda Auto

Tržby Škoda Auto Group, která zahrnuje společnosti v Česku, na Slovensku, Německu a Indii a podíl na zisku společnosti Volkswagen v Rusku, činily loni 17,1 miliardy eur, což je meziročně o 13,8 procenta méně. Provozní výsledek se kvůli výraznému omezení podnikatelské činnosti propadl ve srovnání s rokem 2019 o téměř 55 procent na 756 milionů eur. Rentabilita tržeb zůstala na solidní úrovni ve výši 4,4 %, v roce 2019 ale byla o čtyři procenta vyšší.

„Díky skvělé týmové práci se nám podařilo už posedmé za sebou dodat zákazníkům na celém světě více než milion vozů. V Evropě jsme náš tržní podíl dokonce zvýšili na 5,4 procenta, a tím dále posílili naši pozici jedné z předních značek velkoobjemového segmentu,“ sdělil k hospodářským výsledkům předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer a oznámil, že v příštích pěti letech bude automobilka investovat zhruba 2,5 miliardy eur do „technologií budoucnosti“.

2020 2019 Změny v %
Dodávky zákazníkům vozů 1 004 800 1 242 800 -19,1 %
Dodávky zákazníkům bez Číny vozů 831 800 960 700 -13,4 %
Výroba vozů 807 700 1 016 100 -20,5 %
Odbyt vozů 849 200 1 061 600 -20,0 %
Tržby mil. eur 17 081 19 806 -13,8 %
Provozní výsledek mil. eur 756 1 660 -54,5 %
Rentabilita tržeb % 4,4 8,4
Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) mil. eur 850 1 325 -35,8 %
Čistý peněžní tok mil. eur 213 1 246 -82,9 %

Zdroj: Škoda Auto

Jen do dalšího rozšiřování elektromobility bude směřovat 1,4 miliardy eur, na své aktivity v oblasti digitalizace vydá automobilka zhruba 650 milionů eur. Na 350 milionů eur pak investuje do modernizace svých závodů a výrobních zařízení. Cílem je rozšířit know-how v oblastech elektromobility, softwaru a digitalizace a zajistit tak pracovní místa i nabídku nejmodernějších produktů.

„Naše striktní řízení nákladů a finančních toků se v uplynulém finančním roce vyplatilo,“ uvedl Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT: „Krátkodobě zavedená opatření rychle zafungovala, oproti předchozímu roku jsme naše fixní náklady snížili o více než 550 milionů eur. Díky tomu se nám i navzdory nepříznivému podnikatelskému prostředí podařilo dosáhnout solidního provozního výsledku a pozitivního čistého peněžního toku.“

PSALI JSME:
Automobilce Škoda loni citelně klesl zisk. Jaké jsou důvody a co čekat dalšího?

Zavřít reklamu ×
  1. Škoda za pár let zanikne. Nástup e-aut tuto automobilku zničí neboť nedokáže pružně reagovat na potřeby trhu nebo spíš v tomto případě na nařízení z Bruselu. Elektrické Citigo byl totální propadák kdy konstruktér ani nevzal v potaz váhu baterií a elektrické Citigo tahalo „břicho“ po zemi. Kamarád,který se na tento zázrak jel podívat byl úplně v šoku jak to bylo zfušované!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Na čem závisí další oživení společnosti Meta?

Společnost Meta (dříve Facebook, pozn. red.), která od začátku roku vzrostla o více než 30 procent, oznámí ve středu, po uzavření trhu a zámořského času, své výsledky. Po téměř 80% propadu ze svého vrcholu v srpnu …

Akcionáři Monety schválili dividendu devět korun za akcii

V úterý proběhla valná hromada Moneta Money Bank, která patří mezi šestici největších v tuzemsku působících bank a která zároveň – jako jediná – není většinově vlastněna „matkou“ ze zahraničí. S tím samozřejmě …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB