Reklamu nejvíce milují svobodné studující ženy do 29 let. Ostatní lidi obtěžuje

Pokud jste žena ve věku do třicítky, jste svobodná a ještě studujete, následující řádky ani číst nemusíte. Reklamu pravděpodobně milujete a vymykáte se tomu, jak ji vnímá většina populace. I to je jeden z konkrétních výsledků, který vyplynul z výsledků průzkumu České marketingové společnosti (ČMS) a které byly minulý týden zveřejněny na tiskové konferenci.

Reklamy v dětských pořadech by zakázala 84 % lidí. Foto: Pixabay

Kdo z novinářů na ní nebyl, měl smůlu. Stránky České marketingové společnosti se zřejmě potýkaly s nějakou technickou chybou a nezobrazovaly žádný obsah. A web výzkumné agentury ppm factum research (do roku 2012 Factum Invenio), která s průzkumem oslovila 1044 lidí starších patnácti let, pro změnu ukazoval nejnovější aktualitu z října loňského roku.

Stránky České marketingové společnosti se zřejmě potýkaly s nějakou technickou chybou a nezobrazovaly žádný obsah

ČMS uskutečňuje výzkum vnímání reklamy v tuzemsku už od roku 1993 a letošní průzkum je tak už 35. v pořadí. V některých ohledech se vnímání reklamy ve srovnání let až tak nemění, zatímco v jiných se názory veřejnosti polarizují.

Podle ředitele výzkumu agentury ppm factum Miroslava Fouse, jehož citoval server České noviny, se česká veřejnost v názorech na přínosnost reklamy v poslední době výrazně polarizuje: „Ubývá lidí, kteří reklamu neřeší, a v posledních pěti letech přibývají ti, kteří jsou přesvědčeni, že oni reklamu nepotřebují, i když uznávají její význam pro ekonomiku.“

TELEVIZNÍ PŘESYCENOST

Nejvíce přesyceni reklamou jsou Češi v komerčních televizích. V případě TV Nova jde letos o 79 % lidí (vloni to byla 82 procenta respondentů) a v televizi Prima, kde přesycenost reklamou pociťuje 71 procento dotázaných (vloni 84 %). Následují reklama na internetu a letáky v poštovních schránkách, které obtěžují zhruba tři pětiny lidí.

„Nejvíce jsou lidé přesyceni reklamou v komerčních televizích, kde vadí hlavně přerušování pořadů reklamními bloky, které navíc mnohdy běží na více stanicích současně. Strmě vzrůstá přesycenost reklamou na sociálních sítích. Nejčastěji se v tomto směru vyjadřují starší lidé s nižšími příjmy,“ komentovala výsledky prezidentka ČMS Jitka Vysekalová.

Z průzkumu vyšlo najevo odlišné vnímání reklamy obyvateli metropole. Více jim vadí reklama na internetu, plakáty a billboardy a reklama umístěná v historickém centru. „Naopak jim – ještě méně než ostatním – vadí všechny typy reklamy na místě prodeje,“ uvedla Vysekalová. Prezentace na místě prodeje se zdají být nejpřijatelnější formou reklamy – v celostátním průměru vadí jen 16 procentům respondentů.

KDE A NA CO VADÍ NEJVÍC?

Podle průzkumu reklama pomáhá při nákupním rozhodování asi dvěma pětinám obyvatel ČR a jejich podíl je od roku 2015 přibližně stejný. A kdo přiznává pomoc reklamy nejčastěji? Ženy, mladí lidé a ti, kdo tráví více času na internetu.

Jak již bylo řečeno, mezi těmi, kdo reklamu milují (11 procent respondentů), jsou většinou svobodné studující ženy do 29 let. Opačná skupina, tedy ti, kdo ji nesnáší, tvoří cca 16 % populace a nejčastěji jsou v ní zastoupeni lidé nad 60 let s hrubým měsíčním příjmem domácnosti do 20 000 korun a s adresou z Moravskoslezského kraje.

Podle dřívějších průzkumů lidem nejvíce vadí reklama na cigarety, velká většina z nich by ji zakázala. Mezi častěji odmítané patří také náboženská témata, uvedl server České noviny. Zatímco reklamu s erotickými motivy by zakázalo jen osm procent lidí, reklamy v dětských pořadech by jich zakázalo desetkrát více (84 %).

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Radim Klabal posiluje tým ComSource

Česká společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, rozšířila svůj tým. Novým Delivery Directorem se stal Radim Klabal. O změnách firma informovala portál …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč euro zlevňuje a americký dolar zdražuje?

Analýza
Směnný kurz české koruny je v posledních letech velmi dynamický a mění se v závislosti na několika nejdůležitějších faktorech: Úrokovém diferenciálu, ekonomická síle, politické stabilitě, tržnímu sentimentu a mezinárodnímu obchodu.