Řemeslnou pekárnu Náš Chléb získá miliardář Fait

Pekárna Náš Chléb, která aktuálně zaměstnává téměř 700 lidí a do jejíž obchodní sítě spadá 124 poboček po celé republice změní majitele. Redakci Finančních a ekonomických informací (faei.cz) o tom informovala investiční skupina Jet Investment miliardáře Igora Faita, která ve firmě získá kontrolní balík 80 % akcií. Dokončení akvizice podléhá schválení antimonopolního úřadu.
Investiční skupina Jet Investment miliardáře Igora Faita získá kontrolní balík ve skupině Náš Chléb, která je součástí holdingové struktury Pekařství Šumava Holding. Foto: Jet Investment
Investiční skupina Jet Investment miliardáře Igora Faita získá kontrolní balík ve skupině Náš Chléb, která je součástí holdingové struktury Pekařství Šumava Holding. Foto: Jet Investment

Na transakci se Jet Investment dohodl s investiční společností Meriton (součást skupiny Miton, pozn. aut.) a zakladatelem a současným ředitelem skupiny Náš Chléb Ivanem Šnajdrem. Náš Chléb (resp. Pekařství Šumava Holding) se tímto stane součástí private equity fondu Jet 3. Šnajdr si ve skupině ponechá 20% podíl a i nadále zůstane v jejím čele.

Akvizice je čtvrtou investicí fondu Jet 3. V jeho portfoliu jsou již společnosti Fiberpreg, Likov a polský výrobce plastových komponentů Plastiwell International. Vstup do skupiny Náš Chléb tak plynule navazuje na strategii fondu, která cílí na podporu dynamicky rostoucích firem s vysokým tržním potenciálem a silnou pozicí ve svých oborech.

Skupina Náš Chléb působí na českém trhu přes dvacet pět let a v loni dosáhla konsolidovaných tržeb ve výši přibližně 450 milionů korun. Pekárna skupiny se sídlem v Jablonci nad Nisou ročně vyrobí až 190 milionů kusů pečiva, přičemž důraz klade na tradiční řemeslnou výrobu a na kvalitu surovin.

Náš Chléb v posledních letech zaznamenal růstový trend. Od roku 2020 tržby skupiny rostly v průměru o 20 procent ročně a EBITDA se ve stejném období zvýšila ze 13 milionů korun na 63 milionů korun. Růst je výsledkem rebrandingu značky, posunu k produktům s vyšší přidanou hodnotou a rozvoje prodejní sítě, která každoročně roste o více než deset nových poboček.

Loni se skupina stala novým vlastníkem obchodní značky Náš grunt, orientované na lokální potraviny od menších českých dodavatelů, a letos v březnu roku oznámila akvizici značky Sklizeno, která se specializuje na kvalitní potraviny v bio kvalitě. Portfolio obchodní sítě tak nyní tvoří tři maloobchodní projekty.

Klíčovou roli hraje důraz na tradiční řemeslnou výrobu a kvalitu surovin, které koresponduje s měnícím se chováním spotřebitelů. „Lidé dnes při nákupu daleko častěji zohledňují kvalitu, původ potravin a vztah ke značce. Ve skupině Náš Chléb těmto proměnám na trhu aktivně naslouchají, právě proto v ní vidíme silný růstový potenciál,“ říká Marek Večeř, projektový ředitel Jet Investment.

„Segment potravinářství již delší dobu sledujeme jako oblast, která koresponduje s naším investičním zaměřením a zároveň odráží dlouhodobou strategii společnosti. Vstup do skupiny Náš Chléb vnímáme jako příležitost rozvíjet podnik v odvětví, kterému věříme, a zároveň jako způsob, jak vhodně diverzifikovat portfolio fondu Jet 3,“ doplňuje Marek Malík, řídící partner Jet Investment.

Proměnu spotřebitelského chování a příklon ke zdravějším a méně průmyslově zpracovaným potravinám potvrzují i globální průzkumy. Podle nedávné analýzy společnosti PwC Voice of the Consumer 2025 se konzumace ultra zpracovaných potravin stále více obává 60 procent spotřebitelů. Ti zároveň čím dál častěji vyhledávají alternativy ke klasickým řetězcům.

„Věříme, že Náš Chléb najde v novém partnerovi silné zázemí a podporu pro další rozvoj. Pana Šnajdra a jeho tým jsme při budování značky Náš Chléb aktivně podporovali od roku 2020,“ uvádí Martin Řezáč, zakladatel a CEO investiční společnosti Meriton, která ve skupině Náš Chléb dosud drží 60procentní podíl. Výši transakce ani jedna ze stran nekomentovala.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena