
„Přes naše očekávání i zřejmý obecný propad v odběrech pohonných hmot pandemie podpořila zájem firem o tankovací karty. Téměř 40 procent našich nových klientů v posledních třech měsících před tím, než začali využívat námi poskytované karty, platilo hotovostí, další pětina platebními kartami. Výrazný podíl přitom patří menším firmám a podnikatelům,“ popisuje trend generální ředitel nákupní aliance Axigon Damir Duraković.
Tankovací karta umožňuje značné snížení administrativy, ale i omezení zbytečného a v krizové době i nebezpečného kontaktu. Není třeba schraňovat a předávat dál účtenky, protože firma obdrží souhrnné vyúčtování za dané období elektronicky. Odpadá také nutnost předávat řidičům hotovost a řešit její případný nedostatek.
Kromě bezhotovostního tankování nabízejí palivové karty i úhradu dalších služeb. Jde například o bezhotovostní úhradu mýta v České republice i v zahraničí, a to jak v režimu pre-pay, tak v režimu post-pay, kdy je mýto placeno až následně na základě skutečně projetých mýtných úseků. V jedné faktuře jsou tedy zahrnuty výdaje za pohonné hmoty, mýto i další služby. Všechny tyto platby je přitom možné uskutečnit jedinou kartou a umí to většina tankovacích karet čerpacích sítí.