Sachsen Classic 2022: Sedm vozů ŠKODA na oblíbené setinové rallye

Tým ŠKODA Classic patří k tradičním účastníkům veteránské rallye Sachsen Classic. V letošním 19. ročníku hájí čest značky ŠKODA sedm vozů, z toho pět exponátů mladoboleslavského ŠKODA Muzea. Setinová rallye startuje ve čtvrtek 18. srpna ve Cvikově, na dvě stovky historických vozů v pátek zavítají i na české území. Stroje prověřené 582 km tratí projedou v sobotu 20. srpna cílem v Saské Kamenici.
Nejstarším ze škodováckých exponátů na letošní rallye Sachsen Classic bude Škoda Rapid OHV „Dálnicový“ (1940), v aerodynamickém tunelu optimalizovaný speciál z jen asi stokusové série (1939-1941). Foto: Škoda Auto

Andrea Frydlová, vedoucí ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi říká: „Sachsen Classic patří tradičně k nejpopulárnějším veteránským rallye v celé Evropě. Velmi se těšíme na letošní soutěž, protože pro ŠKODA AUTO je účast na Mille Miglia východu vždy hlavním bodem sezóny. Letos startujeme s pěti vozy ze ŠKODA Muzea – vybrané vozy patří k ikonám značky a reprezentují jednotlivé fáze naší bohaté historie.“

Dalších pět vozů patří do sbírek ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi. Nejstarším z exponátů bude ŠKODA RAPID OHV „Dálnicový“ (1940), v aerodynamickém tunelu optimalizovaný speciál z jen asi stokusové série (1939-1941). Šestnáctistovka o výkonu 42 koní (31 kW) stačí k dosažení rychlosti až 120 km/h.

Následující éru vozů ŠKODA s motorem vzadu samonosné karoserie připomene nadčasově elegantní provedení ŠKODA 1100 MBX DeLuxe (1969), které po stažení bočního prosklení bez obvyklého sloupku nabízí posádce nerušený výhled do krajiny. Jedenáctistovka o 51 koních (38,2 kW) spolu s hmotností kolem 800 kg stačí na tempo až 127 km/h.

Kupé ŠKODA 110 R (1971) ze sbírky ŠKODA Muzea je jedním z posledních vyrobených kusů prvního modelového roku. Sportovně laděný dvoudveřový automobil patří k perlám historie automobilky z Mladé Boleslavi. I díky dvojitému karburátoru dokáže jet lehké a snadno ovladatelné kupé nejvyšší rychlostí 145 km/h.

Svižný je i sedan ŠKODA 120 GLS (1978) s vrcholnou výbavou Grand de Luxe Super a výkonem 58 k (43 kW), nabízející komfortní cestování rychlostí až 150 km/h. Exemplář z dubna 1978 pochází od prvního majitele a od loňska úspěšně reprezentuje ŠKODA Muzeum na veteránských podnicích doma i v cizině.

Populární soutěž Sachsen Classic patří k tzv. setinovým rallye: O úspěchu nerozhoduje rychlost, ale přesnost a pravidelnost jízdy. Ve čtvrtek 18. srpna minutu po poledni vyrazí první z nich na trať z centra saského Cvikova, kde zároveň bude cíl úvodní 95kilometrové etapy.

V pátek účastníci soutěže zavítají i na území České republiky. Nemohou přece vynechat malebné okolí zámku Kynžvart, kde budou k vidění po 11. hodině, oběd v pivovaru Chodovar, hrad Loket či stoupání na hřeben pohraničních hor, který překročí na Božím Daru – a po 254 kilometrech projedou cílem druhé etapy v německém Oberwiesenthalu.

Na třetí den „naordinovali“ organizátoři dědečkům automobilům další vydatnou porci, a to 233 km Krušnými horami. K polednímu se vozy budou pohybovat kolem saského zámku Augustusburg s přední evropskou sbírkou historických motocyklů.

V odpoledních hodinách, po absolvování celkem 582 kilometrů projedou klasické vozy rallye Sachsen Classic za opětování nesčetných pozdravů z řad nadšených diváků lemujících trať, cílem před radnicí v dalším tradičním městě automobilů – Saské Kamenici.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Česku chybí práce mladých vzdělaných žen. Jsou na mateřské

Analýza
Na rozdíl od většiny evropských zemí se Česku stále nedaří skloubit kariéru a mateřství. Na trhu pak chybí práce mladých a vzdělaných žen. Ukázala to nová studie think-tanku IDEA při Národohospodářském ústavu Akademie věd ČR, s jejímiž výsledky se redakce FAEI.cz měla možnost seznámit.