
V roce 2022, jak automobilka již dříve informovala, dodala svým zákazníkům celkem 731 300 vozů. To je o 147 tisíc méně než v roce 2021, o téměř tři sta tisíc méně než v roce 2020 a o půl milionu méně než v roce 2019. Může za to samozřejmě koronavirová pandemie, narušení dodavatelských řetězců, nedostatek čipů a válka na Ukrajině a s ní související ukončení výroby a prodeje aut v Rusku.
Jak firma informovala v aktuální tiskové zprávě, kterou má reakce FAEI.cz k dispozici, největším trhem pro automobily s jejím logem vyráběné v tuzemsku, ale i jinde ve světě, zůstává i nadále Německo se 157 800 vozy (+17,6 %). Solidní výsledek ale automobilka zaznamenala i na domácím trhu, kde dodala 87 800 automobilů, což znamená nárůst téměř o čtvrtinu (23,4 %).
„Loni jsme u celosvětových dodávek zákazníkům dosáhli výrazného meziročního nárůstu o 18,5 procenta, což představuje 135 500 vozidel. Naším nejdůležitějším trhem zůstává Evropa, v Západní Evropě jsme posílili o 27,4 procenta a zajistili jsme si sedmou pozici mezi nejúspěšnějšími značkami na kontinentu,“ informoval Martin Jahn, člen představenstva společnosti pro Prodej a marketing.
Nejvýraznější meziroční nárůst prodejů vozů Škoda připadl na Německo, Spojené království a Českou republiku. „K vynikajícími výsledku výrazně přispělo Německo, náš největší trh, kde jsme zaznamenali meziroční navýšení dodávek o 23 600 vozů, dále Spojené království s odbytem zvýšeným o 20 700 vozů a Česká republika s nárůstem o 16 600 vozů,“ doplnil Jahn.
Mimo Evropu podle Jahna automobilka dosáhla významného milníku v Indii, kde překonala hranici 100 000 dodaných vozů za poslední dva roky, a byla také úspěšná na dalších trzích, jako je Turecko nebo Tchaj-wan. „Navíc jsme vstoupili na vietnamský trh a zahájili novou strategickou spolupráci v Kazachstánu,“ dodal s tím, že automobilka tak systematicky pokračuje v rozvoji internacionalizace.
„Rostoucí poptávka napříč našimi modelovými řadami nahrává naší strategii nabízet zákazníkům při přechodu k elektrické mobilitě možnost volby mezi spalovacím, čistě elektrickým a hybridním pohonem. Již letos zahájíme uvedení šesti nových elektromobilů modelem Elroq,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.
Modelová řada plně elektrického modelu Enyaq dosáhla s 81 700 dodávkami (+52,1 %) absolutního rekordu od svého uvedení na trh a v roce 2023 se Enyaq na mnoha evropských trzích stal jedním z nejprodávanějších elektromobilů. Enyaq se podle Martina Jahna stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Česku a na Slovensku a v Německu byl na konci roku nejprodávanějším elektromobilem.
Škodě už dobré roky končí….
Připomínám, že srpnu 2020 navštívil Tchajwan předseda českého senátu Vystrčil, aby tak dal najevo tehdejšímu největšímu odběrateli českých automobilů – Číně, že jsou pro nás nepřátelé. Po pár letech je evidentní, že to českoněmecké fabrice zrovna neprospělo. Potom jsme se rozhodli bojkotovat Bělorusko, pak Rusko. Indii na svůj sankční seznam určitě také zařadíme. Ale to už možná tradiční česká automobilka ani nebude díky tuposti politiků ani existovat.
Ptal jsem se všech známých jaké koupí auto v příštích letech. Téměř všichni koupí nejlevnější elektro což je Dacia a pár tázaných auto na LPG což vyrábí do nového auta pouze Renault a Dacia. O ŠKODĚ NIKDO NEUVAŽUJE!!! NIKDO NECHCE NOVOU ELEKTRICKOU ŠKODU ZA 1,5 MILIONU,PROTOŽE TAKOVÉ PENÍZE NA AUTO PROSTĚ NEMÁ!!!