Škoda Auto oficiálně vstoupila na vietnamský trh

Škoda Auto svým vstupem na vietnamský trh učinila významný krok ve své strategii internacionalizace. Sobotní slavnostní akce proběhla za účasti představitelů vietnamské a české vlády a společnosti TC Group, která je partnerem české automobilky pro prodej a výrobu vozů ve Vietnamu.
Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu (vpravo) a Le Do, generální ředitel projektu Škoda ve Vietnamu, během slavnostní akce u příležitosti vstupu Škoda Auto na vietnamský trh. Foto Škoda Auto

Škoda Auto plánuje rychlé rozšíření dealerské sítě až na 30 prodejen a roční odbytový potenciál má po roce 2030 překročit hranici 40 000 vozů. Nabídku budou zpočátku tvořit automobily dovezené z Evropy, prodej firma zahájí s modely Karoq a Kodiaq, informovala mladoboleslavská automobilka v tiskové zprávě.

Modelové řady Karoq a Kodiaq se tím stávají prvními modely značky dostupnými na vietnamském trhu. Zákazníci si je mohou zakoupit v prvním autosalonu Škoda v Hanoji, který se otvírá 25. září. Další showroomy ve středním a jižním Vietnamu budou brzy následovat. Dealerská síť se má do roku 2025 rozrůst na 20 a do roku 2028 na 30 zastoupení.

PSALI JSME:
Nové modely škodovky se rodí z hlíny v utajované hale

Škoda má pro své působení na vietnamském trhu jasně stanovené jednotlivé kroky. Ve druhé fázi je v plánu doplnit portfolio o další dovážené modely, Octavia a Superb. Počítá se rovněž s uvedením rodiny plně elektrických vozů Enyaq, protože lze očekávat rostoucí poptávku vietnamské klientely po elektromobilech.

V příštím roce dojde ke spuštění výroby vozů z plně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down, pozn. red.) v nově budovaném místním závodě, čímž se využije synergie se stávajícím výrobním zázemím v Indii. Škoda Auto považuje Vietnam zároveň za bránu do sdružení zemí ASEAN.

PSALI JSME:
High-tech továrna na úpatí Krkonoš

Automobilový trh ve Vietnamu roste mimořádným tempem: Již nyní je čtvrtým největším odbytištěm v jihovýchodní Asii. Na 1 000 obyvatel zde připadá pouze 38 vozidel, přitom celková populace činí přibližně 100 milionů lidí. To spolu s dalším předpokládaným ekonomickým rozvojem dělá z Vietnamu zemi s nejvyšším potenciálem k růstu v celé oblasti.

Škoda Auto počítá ve střednědobém horizontu s ročním odbytem 30 000 vozů a po roce 2030 mají dodávky vzrůst dokonce na více než 40 000 automobilů. Kapacita průmyslového parku Viet Hung, kde se nachází závod společnosti TC Group, by mohla být v budoucnu využita k rozšíření výroby s výhledem na export modelů Škoda do celého regionu ASEAN.

PSALI JSME:
Dopady války na Ukrajině. Škoda Auto hlásí o třetinu nižší produkci i provozní výsledek

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.